Hlavní obsah

Peugeot ukazuje hybridní šestiválec, dostane se do Le Mans i na silnice

Novinky, Milan Lažanský

Francouzská značka se lvem ve znaku podrobně ukazuje chystané pohonné ústrojí pro nový hypersport. Peugeot se pro sezonu 2022 vrátí do série Le Mans. Třída hypersportů, ve které hybridní šestiválec použije, vyžaduje i homologační sérii schválenou pro provoz na silnici.

Foto: Peugeot

Hybridní ústrojí pro hypersportovní peugeot.

Článek

Peugeot se do seriálu nevrací mezi vrcholné prototypy, ale do chystané série Le Mans Hypercar, která si slibuje mnohem bližší propojení s vozy schválenými do běžného prodeje a určené na silnice.

Svůj vůz zatím Peugeot neukázal v plné kráse, nicméně o pohonném ústrojí toho víme již dost. Vidlicový šestiválec s válci umístěným do úhlu 90 stupňů má 2,6 litru, dvě turbodmychadla a sám nabízí 500 kilowattů, 680 koní.

Pohání zadní kola skrze sedmistupňovou sekvenční převodovku. Vepředu je  však i elektromotor pohánějící přední kola. Má výkon až 200 kW, 268 koní. Napájený je z baterie umístěné uprostřed s napětím 900 V.

Podstatné bude sladění obou jednotek, protože do toho všeho významně vstupují regulace. Maximální systémový výkon, který může ústrojí v jeden moment poskytnout, je 500 kW. Elektromotor se pak může připojit až od 120 km/h. Až tehdy se tedy z vozu stane čtyřkolka.

Foto: Peugeot

Hybridní ústrojí pro hypersportovní peugeot.

Jde o plug-in hybrid. V závodech tedy bude baterie před startem nabita na 100 procent pomocí dobíjecího zařízení, na trati bude baterie plně autonomní a bude se dobíjet jen díky kinetické energii získané při brzdění.

V předpisech jsou však povoleny dvě výjimky. Je-li baterie vybitá, může se výkon spalovacího motoru na konci rovinky zvýšit o tři procenta na 515 kW (700 k), takže elektrický motor pracuje jako alternátor s výkonem 15 kW. Tuto konfiguraci nazvanou „End of Straight“ použije elektronika vozu automaticky. Název odkazuje na fakt, že k vybití baterie typicky dojde na konci dlouhé rovinky.

Toyota ukázala hypersport pro Le Mans, bude muset postavit i silniční verzi

AutoMoto

„Architektura hnacího ústrojí byla vytvořena podle velmi podrobných specifikací, které se řídily novými předpisy šampionátu. Původně jsme uvažovali o motoru s jedním turbem, ale s tím se nám nepodařilo dosáhnout cíle snížení těžiště motoru. V6 s dvojitým přeplňováním je nejlepším kompromisem mezi technologií, hmotností, architekturou, spolehlivostí a výkonem,“ uvedl Francois Coudrain, ředitel programu Powertrain WEC divize Peugeot Sport.

Peugeot bude muset do roku 2022 vyrobit alespoň 25 homologačních verzí tohoto hypersportu, které budou schválené do silničního provozu. Oficiálně vstup do seriálu potvrdila rovněž Toyota, spekuluje se ale i o dalších automobilkách, které doplní i menší soukromé týmy.

Foto: Peugeot

Peugeot pro hypersportovní třídu Le Mans 2022.

Foto: Peugeot

Peugeot pro hypersportovní třídu Le Mans 2022.

Související témata:

Výběr článků

Načítám