Článek
Nový Peugeot měří na délku 444 cm, rozvor náprav je 265 cm. Do kufru se dle normy VDA vejde 506 litrů zavazadel, což je velmi slušná hodnota. V bezpečnostní výbavě nebude chybět ESP, povinné ABS, až čtyři airbagy nebo nouzový brzdový asistent.
Peugeot potvrdil zatím tři motory, základem je tříválec s výkonem 71 koní (52 kW). V nabídce bude i silnější benzínová šestnáctistovka (podle našeho odhadu půjde o čtyřválec) s výkonem 92 koní (68 kW). Zájemce o vznětové agregáty uspokojí šestnáctistovka HDI s výkonem 92 koní (68 kW).
V nabídce budou i samočinné převodovky, podrobnější informace zatím chybí. Neznámou je i zavěšení podvozku.
Nový Peugeot 301 se bude vyrábět v továrně ve španělském městě Vigo. Světovou premiéru bude mít na letošním pařížském autosalonu. Na stejném místě a ve stejnou dobu se ukáže i konkurent z Mladé Boleslavi - Škoda Rapid.
Od 1. listopadu 2012 bude zahájen prodej Peugeotu 301 v Turecku. Poté se dočká také střední a východní Evropa, Rusko, Afrika, země Perského zálivu a vybrané trhy Latinské Ameriky. Cena nebyla zveřejněna, dle našich odhadů bude oscilovat kolem 320 tisíc korun.
Současně značka Peugeot oznámila zavedení nového způsobu označování svých modelů. Všechny modely, které mají na konci číslici 8 (např. 308) budou mít podle nového systému u příštího modelu na konci číslo 1.