Hlavní obsah

Peugeot představí novou zbraň na tratě rallye

VÉLIZY

Před dvaceti lety mohli návštěvníci frankfurtského autosalónu obdivovat ladné křivky speciálu pro rallye Peugeot 205 Turbo 16. V roce 1998 jim bral dech nový model 206 WRC a nyní do třetice všeho dobrého i zlého se na letošním autosalónu představí nejnovější zbraň francouzské automobilky 307 WRC.

Foto: Jiří Růzha - archiv

Jan Evangelista Purkyně - kresba z roku 1837

Článek

Jak je již z názvu nového world rallye car patrné vychází ze sériové verze 307 CC. Homologací by měla "třistasedmička" projít v lednu příštího roku a u Marlboro Peugeot Team jsou odhodláni novinku nasadit od počátku příští sezóny. Jestli se ovšem podaří ambiciózní plány naplnit, ukáže až příští rok. Nástupce úspěšné 206 WRC, která je ověnčena třemi tituly mistra světa, se bude od své starší sestřičky hodně učit, neboť 206 stále dokazuje svou konkurenceschopnost.

Porovnání rozměrů
206 WRC307 WRC
Délka:4005 mm4344 mm
Šířka:1770 mm1770 mm
Rozvor:2468 mm2610 mm
Váha:1230 kg1230 kg

Poprvé se 307 WRC rozjela o vánocích 2002 a od té doby se stále zvyšovala frekvence testů v různých podmínkách. První studie spatřila světlo světa před 15-ti měsíci, kdy padlo konečné rozhodnutí o tom, že právě Coupé Cabriolet bude tou nejlepší volbou z hlediska technického i marketingového.

Novinkou je převodovka 307 WRC. Jedná se pětistupňovou skříň Hewland, která je umístěna napříč za motorem, na rozdíl od 206 WRC, kde byla její poloha podélně. Nový je také motor, jehož základem je namísto současného XU9J4 typ XU7JP4, používaný v Peugeotu 406, převrtaný z 1,8 na dva litry. Jeho výkon je přibližně 300 koní a při 3500 otáčkách dává kroutící moment 580 Nm.

Homologačním procesem může projít WRC pouze za předpokladu splnění náročných technických podmínek a do doby homologace mu vyrobeno 2500 kusů 307 CC s výkonem 180 koní a dalších 25 000 automobilů modelové řady 307 CC během jednoho roku.

Výběr článků

Načítám