Článek
Jak je již z názvu nového world rallye car patrné vychází ze sériové verze 307 CC. Homologací by měla "třistasedmička" projít v lednu příštího roku a u Marlboro Peugeot Team jsou odhodláni novinku nasadit od počátku příští sezóny. Jestli se ovšem podaří ambiciózní plány naplnit, ukáže až příští rok. Nástupce úspěšné 206 WRC, která je ověnčena třemi tituly mistra světa, se bude od své starší sestřičky hodně učit, neboť 206 stále dokazuje svou konkurenceschopnost.
Porovnání rozměrů | ||
206 WRC | 307 WRC | |
Délka: | 4005 mm | 4344 mm |
Šířka: | 1770 mm | 1770 mm |
Rozvor: | 2468 mm | 2610 mm |
Váha: | 1230 kg | 1230 kg |
Poprvé se 307 WRC rozjela o vánocích 2002 a od té doby se stále zvyšovala frekvence testů v různých podmínkách. První studie spatřila světlo světa před 15-ti měsíci, kdy padlo konečné rozhodnutí o tom, že právě Coupé Cabriolet bude tou nejlepší volbou z hlediska technického i marketingového.
Novinkou je převodovka 307 WRC. Jedná se pětistupňovou skříň Hewland, která je umístěna napříč za motorem, na rozdíl od 206 WRC, kde byla její poloha podélně. Nový je také motor, jehož základem je namísto současného XU9J4 typ XU7JP4, používaný v Peugeotu 406, převrtaný z 1,8 na dva litry. Jeho výkon je přibližně 300 koní a při 3500 otáčkách dává kroutící moment 580 Nm.
Homologačním procesem může projít WRC pouze za předpokladu splnění náročných technických podmínek a do doby homologace mu vyrobeno 2500 kusů 307 CC s výkonem 180 koní a dalších 25 000 automobilů modelové řady 307 CC během jednoho roku.