Článek
Označení PSE, coby zkratka Peugeot Sport Engineered, se poprvé objevilo na sportovně laděném sedanu a kombi Peugeot 508 s výkonným plug-in hybridním ústrojím v roce 2020. V roce 2021 pak automobilka potvrdila, že plánuje sportovní verze PSE pro většinu svých modelů, čímž chtěla ukázat zábavnou stránku elektrifikace. Teď je ale všechno jinak.
Linda Jacksonová, výkonná ředitelka automobilky Peugeot, totiž v rozhovoru pro Autocar potvrdila, že ostré verze skončí s jediným modelem. O rozšíření nabídky modelů PSE se sice uvažovalo, ale nakonec plány změnila prioritizace napříč koncernem Stellantis.
„Faktem je, že jako Stellantis investujeme 40 miliard eur do elektrifikace a Peugeot je toho součástí. Do konce letošního roku budeme mít kompletní nabídku elektromobilů, kde každý model bude mít elektrickou verzi, a je třeba si stanovit priority,“ uvedla Jacksonová.
Výkonná ředitelka automobilky sice nevyloučila sportovně laděné čistě elektrické modely, zatím však neprozradila nic konkrétního. Překvapivě ale zůstává otevřená myšlence silniční verze závodního speciálu 9X8 Hypercar, který se zúčastní šampionátu vytrvalostních závodů.
Řada PSE tak skončí s jediným modelem, tedy 508 PSE, který prošel v roce 2023 modernizací. Nejsilnější model v aktuální nabídce značky je osazen 1,6litrovým spalovacím motorem v kombinaci se dvěma elektromotory, nabízí nejvyšší výkon 265 kW (360 k) a dostupný je v karoserii sedan i kombi.