Článek
Několik týdnů po představení Fiatu Ducato v elektrické variantě přichází řada i na jeho francouzské dvojče, Peugeot Boxer. Po vzoru jména „e-Ducato” se jmenuje „e-Boxer”, stejně jako hybridní pohonné ústrojí značky Subaru.
Na Peugeotu e-Boxer ale hybridního není vůbec nic, je to čistě bateriový elektromobil, který energii k pohybu získává ze zásuvky, nikoliv z tankovací pistole. Té energie si s sebou veze 37 kWh u verzí L1 (rozvor náprav 3000 mm, délka 4963 mm) a L2 (rozvor 3450 mm, délka 5413 mm), anebo 70 kWh u verzí L3 (rozvor 4035 mm, délka 5998 mm) a L4 (rozvor 4035 mm, délka 6363 mm).
K mání jsou kromě čtyř délek také tři různé výšky střechy a elektroverzi je možné pořídit i jako plošinu nebo podvozek s jednoduchou či dvojitou kabinou. O valníku se tisková zpráva nezmiňuje, říká ale, že objem nákladového prostoru je až 17 m3 a užitečná hmotnost je až 1890 kg v závislosti na verzi.
Varianty s menší baterií mají dle testovacího režimu WLTP zvládnout dojet až 200 km na jedno nabití, větší baterie má větším autům stačit až na 340 kilometrů. Pochopitelně čím víc toho dovnitř naložíte, tím kratší bude dojezd.
Ve všech případech platí, že o pohon se stará elektromotor o výkonu 96 kW/120 k a točivým momentem 260 N.m - o 20 méně, než nabízí Ducato. Ve srovnání s konvenčními variantami, jejichž vznětové motory nabízejí 120-165 koní a 310-370 newtonmetrů, to na pohled není žádná sláva.
Ovšem rozdíl je také v okamžité dostupnosti točivého momentu elektromotoru od nulových otáček, takže s rozjezdy s elektrickou verzí problém jistě nebude. Nejvyšší rychlost elektroverze je omezena na 110 km/h - o deset víc, než zvládá Ducato. Českou dálniční stotřicítku tedy překročit nepůjde.
Dobrou zprávou pro flotilové manažery, kteří nad elektrododávkami uvažují, budiž i schopnost nabíjení střídavým proudem o výkonu až 22 kW. Takto se menší baterie nabije do plna za 5 hodin, větší za 9 hodin a řidič rozvozu tak může každé ráno vyrážet s plnou „nádrží”.
Vůz zvládne také 50kW rychlonabíjení stejnosměrným proudem, to má oběma verzím stačit hodina k nabití z nuly na 80 %. Baterie je kryta zárukou 8 let nebo 160 tisíc kilometrů na to, že kapacita nepoklesne pod 70 %.
Po stránce vizuálních či funkčních změn kromě pohonu stojí za zmínku jen loga na vnějšku auta a uvnitř tlačítka ovládání převodovky, která vypadají, jako by je konstruktéři koupili v nejbližším obchodě s elektromateriálem. Dost možná to souvisí s faktem, že elektropohon do vozu zabudovává nikoliv Peugeot, nýbrž externí firma Bedeo.
Zajímavý je displej ve vnitřním zpětném zrcátku, který ukazuje úroveň nabíti baterie, dojezd, napětí a proud baterie a to, zda je na převodovce zvolen dopředný či zpětný chod.
Standardní výbava zahrnuje audiosystém s připojením Bluetooth, couvací senzory, klimatizaci a automatická světla a stěrače. Ceník zatím na světě není, ale vůz by měl být v prodeji ještě letos. Ovšem pokud o e-Boxer budete mít zájem, budete pro něj muset do zahraničí - v Česku se dle tiskové zprávy prodávat zatím nebude.