Článek
Takzvaných tunových pick-upů, které své označení získaly díky obvyklé užitečné hmotnosti, se každý rok prodá 2,4 milionu na celém světě. Není to tedy malý segment. Navzdory tomu, že jich v Česku potkáte pomálu.
Svůj kus koláče si chce uzmout i Peugeot, který ve své historii proslul výrobou menších pick-upů na modelech jako 504, ale i 206 ve verzi Hoggar. Novinka se jmenuje Landtrek a přijíždí v několika variantách. Dříve se v tomto směru spekulovalo o spojení s Toyotou Hilux, ovšem podle Peugeotu je Landtrek výsledkem spolupráce s několika společnostmi napříč světem.
Projížďka s Peugeoty 504: Opomíjená legenda
Výbavu můžete mít ryze pracovní, s plastovými nárazníky a s jen nejnutnějšími prvky, nebo taky vyšňořenou. V nabídce je i podvozek s kabinou, verze pro tři nebo šest pasažérů se čtveřicí dveří.
V interiéru najdete zajímavý mix osobních a užitkových Peugeotů. V lepších verzích dostanete dvouramenný volant z SUV 3008 či desetipalcový dotykový displej.
Drsná technika do drsného prostředí
Peugeot se chlubí, že ve verzi s menší kabinou vůz dokáže převést tři europalety. Ve všech případech je užitečné zatížení nad jednou tunou, vůz utáhne až 1,2 t, povolená hmotnost přívěsu činí 3 t.
Motory jsou na výběr dva. Vznětová 1,9 má výkon 150 koní a točivý moment 350 newtonmetrů. Zážehová varianta má zdvihový objem 2,4 litru, výkon 210 koní a 320 Nm. V obou případech je motor spárován s manuální šestistupňovou převodovkou Getrag, benzinový motor lze spárovat také se samočinnou skříní Punch, rovněž se šesti stupni.
K dispozici je verze s pohonem zadních i všech kol. V případě čtyřkolky se přední kola manuálně připojují přes mezinápravovou spojku, k dispozici je i redukční převodovka a také elektronická uzávěrka zadního diferenciálu.
Opel Corsa, nebo Peugeot 208? Souboj dieselových sourozenců
Na latinskoamerické a severoafrické trhy se novinka dostane na konci roku. Peugeot rozšíření do jiných zemí zatím nepředpokládá.