Článek
Do nabídky crossoverů Peugeotu, modelů 3008 a 5008, přibyly ke konvenčním pohonům a v případě 3008 i plug-in hybridu také tzv. full-hybridní varianty. 5008 dosud byla posledním peugeotem bez elektrifikovaného pohonného ústrojí, nyní se to mění.
Zařazení do třídy full-hybridů je navzdory tomu, že elektro soustava pracuje s napětím 48 voltů. Vozy jsou schopné jízdy i na elektřinu, ovšem podobně jako e-Boxery od Subaru jen na vzdálenosti do 1 km a nízkou rychlostí.
Automobilka však tvrdí, že ve městě vůz jede s vypnutým spalovacím motorem více než polovinu času. Také vždy startuje a manévruje na elektřinu. Spalovací motor je možné odpojit až do rychlosti jízdy 145 km/h. Výsledná úspora paliva má být patnáctiprocentní, ve městě klesá normovaná hodnota spotřeby o 2,5 litru na 100 km.
Peugeot chce s nástupcem 508 konkurovat Tesle
Základem systému je 1,2l řadový tříválec PureTech v nové generaci s proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla. Motor dává 136 koní a 230 Nm a běží v Millerově cyklu. Ten je podobný Atkinsonovu cyklu v tom, že na rozdíl od klasického Ottova cyklu sací ventil zůstává otevřen ještě část kompresní fáze, a tedy je expanzní poměr větší než kompresní. Do rovnice však přidává přeplňování.
Ke spalovací dvanáctistovce je připojen elektromotor o 28 koních a 55 newtonmetrech. Baterie, z níž čerpá energii, má využitelnou kapacitu 0,4 kilowatthodiny a nachází se pod sedačkou řidiče. Paralelně zůstává i klasická 12V elektro soustava, chybí však alternátor, jehož funkci zastává 48V elektromotor. Na 12 voltů se následně elektřina převádí.
S motory spolupracuje nově vyvinutá převodovka označená e-DCS6, která má šest stupňů a dvouspojkovou technologii. Podle automobilky umožňuje změnu převodu bez přerušení dodávky točivého momentu a byla navržena speciálně pro hybridní systémy. 48V elektromotor našel místo právě v jejím nitru.
Hybridní 3008 a 5008 mají přijít na trh v druhém čtvrtletí letošního roku za zatím nezveřejněné ceny.