Článek
Novinka vypadá prakticky stejně jako předchozí verze, ale nenechte se oklamat. Nový Peugeot e-208 skutečně prošel důkladnou aktualizací a pro rok 2023 nabídne řadu užitečných novinek. Elektrické supermini totiž bude nově těžit z hardwaru nedávno představeného Peugeotu e-308.

Peugeot e-208 po modernizaci
Pod kapotou „dvěstěosmy“ bude o 20 koní silnější elektromotor s výkonem 156 koňských sil a točivým momentem 260 Nm. Auto tak bude rychlejší než dosavadní verze, která uměla z 0 na 100 km/h zrychlit za 8,1 sekundy. Kromě zvýšení výkonu se zlepší i dojezd, a to jednak díky lepší účinnosti motoru, ale také novému akumulátoru s napětím 400 V a využitelnou kapacitou 48,1 kWH.
Lepší efektivita motoru znamená i nižší průměrnou spotřebu. Peugeot slibuje pouhých 12 kWh/100 km podle normy WLTP, tedy o necelých 18 % méně; certifikace však zatím probíhá. To vše zvyšuje dojezd až na 400 kilometrů, tedy o 10,5 % proti předchůdci.

Peugeot e-208 po modernizaci
Novinka mimo jiné dostane šestnáctipalcová kola s pneumatikami s nízkým valivým odporem a vylepšenou převodovku pro větší dojezd mimo město. Nebude chybět ani systém ze současné verze, který využívá tepelné čerpadlo se senzorem a umí maximalizovat využití klimatizace.
Baterii lze nabíjet výkonem až 100 kW a z 20 na 80 % se v ideálních podmínkách dobije za méně než 25 minut. Do prodeje model půjde na začátku roku 2023.

Peugeot e-208 po modernizaci