Článek
Před pár dny již Peugeot model 408 představil, tehdy se však jednalo o sedan určený pro čínský trh. Evropský Peugeot 408 s ním nemá nic společného. Jde o jakýsi mix SUV-kupé, sedanu a SUV.
Využívá inovovanou platformu EMP2, stejně jako nová 308, Opel Astra nebo DS 4. Se svými 4690 mm na délku a 1480 mm na výšku je 408 o výrazných 440 mm delší a téměř o 40 mm vyšší než 308.
Peugeot v Číně představil sedan 408, v Evropě půjde o úplně jiné auto
Designově novinka spojuje tvary současných peugeotů s novou vlnou. Zejména příď s ostře tvarovanou maskou zaujme na první pohled, stejně jako aerodynamicky tvarovaná kola. Záď definuje horizontální linie svítilen a rozšířené blatníky.
Interiér vychází z 308. Je vybaven nejnovějším uspořádáním takzvaného i-Cockpitu s kapličkou přístrojů nad malým volantem, včetně 10palcové dotykové obrazovky infotainmentu s bezdrátovým systémem Apple CarPlay a Android Auto.
Po sklopení opěradel zadních sedadel se objem zavazadlového prostoru zvýší ze základních 536 na 1611 litrů.
Test Peugeotu 308: Atraktivní kompakt se slušnou technikou
K pohonu v základu slouží přeplňovaná tříválcová dvanáctistovka o výkonu 130 koňských sil. K mání jsou i dva plug-in hybridy s přeplňovanou zážehovou šestnáctistovkou, elektromotorem o výkonu 81 kW a baterií o kapacitě 12,4 kWh. Systémový výkon činí 180 či 225 koňských sil.
Všechny pohony jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Dieselový motor chybí, v budoucnu bude paleta pohonů rozšířena o elektrickou verzi.
Za kolik dorazí Peugeot 408 na český trh, zatím není jasné, stane se tak v polovině příštího roku.