Článek
Čtyřistasedmička si získala řadu příznivců již ve verzi sedan a kombi. Přicházejícímu třídvéřovému kupé snad nemůže odolat téměř nikdo a i kdyby přece jen, pak rozhodně ne dlouho. "Vůz bude na český trh uveden na začátku roku 2006, jeho cena zatím nebyla stanovena," informovala Novinky tisková mluvčí Peugeot ČR Lucie Kučerová.
Vůz podle automobilky zaujme nejen agresivním designem, ale rovněž variabilním interiérem a možností multifunkčního využití. To vše podle Kučerové odpovídá dnešní představě o sportovním voze v duchu velkých silničních soutěží Grand Tourisme.
Peugeot 407 Coupé je dlouhé 4815 mm, široké 1868 mm a na výšku nepřekračuje 1400 mm. Ohromující jsou převisy 1008 mm (vpředu) a 1001 mm (vzadu). Rozvor kupátka je shodný se sedanem 2720 mm. "Pozice řidiče je ve speciálním prostředí vozů kupé oproti klasickým verzím modelu 407 snížena o 20 mm a směrem dozadu je posunuta o 9 mm," uvedla automobilka.
Podvozek, který je společný pro všechny verze 407, musel být v případě kupátka speciálně upraven. Byl snížen o 440 mm a těžiště vozu je nově o 25 mm níže. Toho bylo docíleno redukcí výšky pružin tlumičů - o 10 mm vpředu a 23 mm vzadu. Oproti sedanu a kombíku byl rozšířen i přední a zadní rozchod kol.
Motory Peugeot 407 Coupé
.
Benzin
Benzin
Benzin
Diesel
Typ motoru
EW12
ES9
ES9A
DT 17
Typ převodovky
ML6/C
ML6/C
AM6 Auto
AM6 Auto
Počet převodových stupňů
6
6
6
6
Zdvihový objem (cm3)
2230
2946
2946
2720
Maximální výkon(kW - 1/min)
120 / 5875
155/6000
155/6000
150 / 4000
Největší točivý moment (Nm - 1/min)
220 / 4150
290 / 3750
290 / 3750
440 / 1900
Výkony
- Maximální rychlost (km/h)
222
243
235
230
- 1 000 m s pevným startem (s)
30,6 (31,0)*
29,0 (29,7)*
29,7 (29,9)*
29,8 (30,2)*
- zrychlení z 0 na 100 km/h (s)
9,2 (9,7)*
8,4 (8,9)*
8,7 (9,1)*
8,5 (9,0)*
Spotřeba (l/100 km)
- městský provoz
12,2
15,0
15,0
11,9
- mimoměstský provoz
6,6
7,3
7,3
6,5
- kombinovaný provoz
8,7
10,2
10,2
8,5
- emise CO2
206
242
242
226
Pohotovostní hmotnost (kg)
1 525
1 612
1 637
1 724
(*) měřeno při zatížení