Článek
Peugeot 308 hodlá navázat na úspěchy svého předchůdce, kterého se prodalo více jak tři milióny kusů. Recept je jednoduchý - zvětšit karoserii, dát jí osvědčený vzhled (vždyť Peugeot 207 se stal za poslední půlrok nejprodávanějším vozem Evropy) a vylepšit techniku.
Delší, širší, nižší
Ačkoli se to bude zdát divné, Peugeot 308 je proti svému předchůdci nižší. Sice jen o 17 mm, ale i tak je to v dnešní honbě za crossovery (kombinace MPV a hatchbacků) zajímavé. Přesto se vůz drží klasického schématu zvětšování rozměrů. Na délku má nyní 4276 mm (+74 mm), když rozvor 2,61 m zůstal neměněn. Šířka narostla o 85 mm na 1815 mm. Zavazadelník má objem 368 l (měření dle VDA), po sklopení zadních dělených sedadel pak 1021 l.
:. Peugeot 308 je stále klasický hatchback. Vůz má však výraznou kapotu, která má připomínat formulové vozy. (Foto:NOVINKY/Jan Čech. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)
Design podle "lva"
Vzhled karoserie byl přizpůsoben jednotnému vzhledu současných peugeotů. Na první pohled má člověk pocit, že přední část je o něco víc "nafouknutá" příď z 207. Je zde ale několik zásadních rozdílů, a to nejen ve velikosti. Tak kupříkladu jsou zcela jinak propracovány přední mlhovky, zasazené až k výřezům kol.
To zadní partie má už zcela nový vzhled. Někomu se jeho mohutné plochy líbit nemusí, jiný je s nimi spokojený.
:. Přístrojová deska je opravdu kvalitní a je vyrobená z na dotek příjemných materiálů. (Foto:NOVINKY/Jan Čech. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)
Zcela nový je i interiér. Ten sice převzal základní prvky Peugeotu (například měnič CD se šesti samostatnými přihrádkami), ale vše je mnohem moderněji pojaté a v hodnotnějších materiálech. Hodně zaujme silně se svažující středový tunel a trojice středových kulatých výdechů klimatizace. Také nás zaujal netradiční prvek, který jsme hodně ocenili. Jsou to dvě madla na loketní opěrce předních dveří. Jistě znáte zápolení s otevřenými dveřmi, když na vzdálené madlo nedosáhnete - to tady už nečekejte.
Tady si vyberete
Nabídka motorů bude opravdu pestrá. Hned na začátku bude sice v nabídce pouze čtveřice agregátů, postupně se však rozroste o další dva. Od startu prodejů se objeví zážehová šestnáctistovka s 88 kW a 160 N.m, která jako všechny zážehové motory je výsledkem spolupráce s BMW. Také bude v nabídce stejně objemný čtyřválec s přeplňováním (110 kW a 240 N.m). Na podzim se objeví čtrnáctistovka se 70 kW a 136 N.m.
Technické údaje motorů nabízených od uvedení | ||||
Typ | 1.6 VTi | 1.6 THP | 1.6 HDI | 2.0 HDI |
Zdvih. objem (ccm) | 1598 | 1598 | 1560 | 1997 |
Max. výkon (kW při ot./min) | 88/6000 | 110/5800 | 80/4000 | 100/4000 |
Toč. moment (N.m při ot./min) | 160/4250 | 240/1400 | 240/1750 | 320/2000 |
Max. rychlost (km/h) | 195 | 213 | 190 | 205 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,8 | 8,8 | 11,3 | 10,1 |
Komb. spotřeba (l na 100 km) | 6,7 | 7,1 | 4,7 | 5,5 |
Turbodiesely bude zastupovat známý HDi motor o objemu 1,6 l ve výkonových variantách 66 kW (později) a 80 kW (215 resp. 240 N.m). Jednotka 2.0 HDi má výkon 100 kW a 320 N.m.
To hlavní od září
Vůz v pětidveřové verzi bude vyráběn ve francouzském Sochaux a Mulhouse, druhý jmenovaný závod pak bude mít na starost i třídveřový model. Ten bude představen až na podzim ve Frankfurtu nad Mohanem, kde si Peugeot 308 odbude svou výstavní premiéru. Od 27. září by měl být vůz na hlavních evropských trzích. Ceny zatím nebyly určeny.