Článek
Automobilka Peugeot nechala fanoušky elektrické jízdy čekat docela dlouho na elektrickou verzi modelu 308. Nyní je čekání u konce, Peugeot e-308 přichází rovnou ve dvou karosářských variantách. A taky se základní sadou technických dat.
Nejdůležitějším údajem je dojezd na jedno nabití, který má být více než 400 km v měřicím režimu WLTP. To je velmi ambiciózní číslo, porovnáme-li ho s využitelnou kapacitou baterie jen 51 kWh. Automobilka slibuje spotřebu energie pouhých 12,7 kWh/100 km.
Za volantem Peugeotu 308 SW: Komfort a elegance vládnou
Podle tiskové zprávy má e-308 trakční baterii nové generace s novým chemickým složením. Je typu Li-NMC, tedy nikl-mangan-kobaltová, a podíly těchto prvků v baterii jsou 8:1:1. Není zatím známá její hmotnost a ani hmotnost celého vozu, ale na dnešní dobu relativně malá kapacita by mohla znamenat právě nízkou hmotnost.
Víme však, že se vůz dokáže nabíjet 11 kW střídavého proudu či až 100 kW stejnosměrného proudu; v tom případě trvá v ideálních podmínkách nabití z 20 na 80 % méně než 25 minut.
Přední kola vozu pohání elektromotor o výkonu 156 koní a točivém momentu 260 Nm; zrychlení na 100 km/h či nejvyšší rychlost jsme se zatím nedozvěděli.
Stejně tak je zatím otázkou, jak bude vypadat reálná spotřeba energie, a tedy i reálný dojezd, zejména pokud kombík naložíte po střechu. Slibovaná spotřeba pod 13 kWh na 100 km je až neuvěřitelně nízké číslo, reálná spotřeba většiny elektromobilů je mezi 15 a 20 kWh/100 km.
Malá elektrická škodovka na první skice. Dostane sourozence od Volkswagenu a Cupry
Peugeot e-308 se bude vyrábět ve francouzských Mylhúzách a na trh přijde v polovině roku 2023. Do té doby se jistě dozvíme více detailů o technice a také bude na světě ceník.