Článek
Druhá generace Peugeotu 3008 je na světě čtyři roky, takže je čas na drobnou modernizaci. Právě tu automobilka čerstvě představila s tím, že do prodeje vstoupí ke konci letošního roku.
Nový je zejména design. Všimněte si kompletně přepracované přídě, která 3008 staví do řady ostatních moderních Peugeotů tvarem světlometů i přední masky a také světelným podpisem, tedy svítícími „zuby”. Zadní světla také dostala novou grafiku, ale změna už není tak výrazná.
V interiéru samozřejmě zůstal zachován i-Cockpit, tedy přístrojový štít přesunutý výše, pod čelní sklo. Je celý tvořen 12,3” displejem, který je možné si různě přizpůsobit, a podle tiskové zprávy byla vylepšena jeho čitelnost a vykreslování. Zda bude reagovat rychleji než dosud na povely tlačítky, uvidíme, až se s novinkou svezeme.
Centrální displej infotainmentu má úhlopříčku 10” a spolupracuje, stejně jako dosud, s tlačítky připomínající klávesy klavíru. Pomocí nich se dostanete do jednotlivých sekcí infotainmentu, které pak ovládáte v displeji - včetně klimatizace.
Novinkou na palubě je systém nočního vidění, který funguje až na vzdálenost 250 metrů a ve tmě umožňuje rozpoznat osoby či zvěř u silnice mnohem lépe, než to dokáže lidské oko s pomocí potkávacích světel auta. Samozřejmostí je adaptivní tempomat, nouzové automatické brzdění a udržování v jízdním pruhu, za zmínku stojí také rozpoznávání dopravních značek, který na displeji zobrazí i „stopku” a další značky.
Z prvků, které byly v nabídce už dříve, stojí za zmínku sledování pozornosti řidiče, automatická dálková světla, hlídač mrtvého úhlu, masážní sedadla, asistent pro sjíždění prudkých kopců či stabilizační systém, který má několik jízdních režimů pro asfalt, sníh, bláto či písek.
V nabídce zůstávají plug-in hybridní varianty o kombinovaném výkonu 225 nebo 300 koní s pohonem předních nebo všech kol; právě třísetkoňový hybrid je jedinou možností, jak se u tohoto vozu dostat ke čtyřkolce.
Zadní náprava je poháněna pouze elektromotorem o 112 koních výkonu, přední kola pohání dvousetkoňový benzínový motor a 110k elektromotor. Tato verze má mezi jízdními režimy také volbu 4WD, která zlepšuje přilnavost za ztížených podmínek a dokáže fungovat jak čistě na elektřinu, tak jako hybrid.
Obě verze PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) mají baterii o kapacitě 13,2 kWh. Na elektřinu je Hybrid 225 schopný ujet až 56 km a jeho kombinované emise CO2 jsou 30 g/km, u verze Hybrid4 300 to je 59 km, resp. 29 g CO2/km. Obě se tedy s rezervou vejdou do českého limitu 50 g CO2/km a získají „elektromobilní” registrační značky se všemi výhodami.
Benzínové motory pod kapotou jsou dva - tříválec PureTech o objemu 1,2 litru, který svých 130 koní pošle na přední kola přes manuální šestikvalt nebo osmistupňový automat, a čtyřválec PureTech o objemu 1,6 litru a výkonu 180 koní, který dostanete jen s automatem. Nafta je v nabídce jedna - 1,5l čtyřválec BlueHDi o 130 koních.
Jak stojí i výše, novinka přijde na evropské trhy koncem roku 2020; výroba zůstává ve francouzské továrně v Sochaux. Ceník se jistě dozvíme, až bude možné vůz v Česku koupit.