Hlavní obsah

Peugeot 3008 nové generace: v elektrické verzi ujede až 700 km na jedno nabití

Třetí generace SUV velikosti nižší střední třídy se opět výrazně mění. Má tvar SUV kupé a poprvé je i čistým elektromobilem. Hybridní varianty budou následovat.

Foto: Peugeot

Peugeot e-3008

Článek

Nový Peugeot 3008 má ještě dynamičtější tvar karoserie než předchůdce. Zejména při bočním a zadním pohledu je patrné, že již patří spíše mezi takzvaná SUV kupé se svažující se střechou.

Novinka zcela novou generaci palubního systému i-Cockpit, který automobilka nazývá „panoramatický“. To protože místo přístrojového štítu ve vlastní kapličce a centrálního displeje má jednu, spojenou a velmi širokou obrazovku, vystrčenou nahoru na palubní desku.

Peugeot se tak připojí k řadě dalších značek, které spojují přístrojový štít s centrálním displejem do jedné jednotky. Zůstane mu však charakteristické umístění přístrojového štítu tak vysoko, že se na něj řidič bude dívat nad věncem volantu, nikoliv skrz něj.

Obrazovce zůstávají ku pomoci druhý dotykový displej s nastavitelnými zkratkami jménem i-Toggles, kterých bude nově místo pěti hned deset. Dále stojí za zmínku plovoucí efekt displeje, který umocňuje ambientní osvětlení pod ním.

Modernizací prošel také volant. Dostal nová tlačítka, která rozpoznají přítomnost prstu, ale funkci aktivují až po zmáčknutí.

Nová éra pro Stellantis

Nová generace 3008 je vůbec prvním vozem v obří automobilce Stellantis, který staví na platformě STLA Medium. Ta slibuje nové technologie zejména z pohledu čistě elektrické verze zvané e-3008, byť blíže nespecifikované plug-in hybridní a mild-hybridní verze dostane později vůz také.

Základem je verze Electric 210. Je vybavena jediným elektromotorem, který pohání přední kola a poskytuje výkon 157 kW, 210 k a 343 Nm točivého momentu. Podobně jako Renault, tak i Stellantis vsází na primárně přední pohon, na rozdíl například od Volkswagenu. Základ znamená zrychlení z nuly na 100 km/h za 8,7 sekundy a dojezd 525 km na svou 73kWh baterii.

Pro řidiče, kteří potřebují více, je tu Electric 230 Long Range. Pohání také jeden motor vpředu, ale baterie má kapacitu 98 kWh, čímž se prodlouží vzdálenost mezi dobíjeními na 700 km. Má také vyšší výkon až 170 kW, 230 k, i když vyšší pohotovostní hmotnost 2 174 kg vs. 2 114 kg a stejný točivý moment znamenají, že na stovku potřebuje 8,9 sekundy.

Elektrickým vrcholem je varianta Electric 320. Vpředu používá 210koňový elektromotor a přidává motor zadní nápravy o výkonu 80 kW, 110 k, se 166 Nm. Jak již název napovídá, tato verze má 320 koní a z nuly na 100 km/h jí to trvá 6,4 sekundy.

Peugeot překvapivě říká, že vrcholné provedení bude mít stejné hodnocení WLTP na 525 km jako základní vůz, jehož baterii sdílí, a to i přes hmotnost o 85 kg více.

Všechny tři verze dostávají standardně palubní nabíječku o výkonu 11 kW, na přání je k dispozici upgrade na 22 kW a mohou přijímat 160 kW střídavého proudu. To stačí k nabití vozů s menší baterií z 20-80 procent za 30 minut, zatímco model 230 Long Range potřebuje o pět minut méně, protože bude mít dosud nespecifikovanou výkonnější technologii baterií.

E-3008 se v Evropě začne prodávat v únoru 2024, první modely, které dorazí, jsou základní předokolka a benzínový hybrid, o kterém stále neznáme podrobnosti. Zbývající elektrické a plug-in hybridní varianty doplní řadu do konce 3. čtvrtletí příštího roku.

Peugeot 208 prošel modernizací, vypadá ještě expresivněji

AutoMoto

Modernizovaný Peugeot 2008 přijíždí s novým designem a infotainmentem

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám