Článek
Nové Clio a 208 jsou přímí konkurenti v segmentu B a přijdou na trh zhruba ve stejnou dobu, takže jsem se jim v Ženevě trochu podíval na zoubek – dříve, než dostaneme možnost se s nimi svézt.
Peugeot 208 se představil světu poprvé už před několika dny a v Ženevě si odbývá výstavní debut. Na první pohled zaujme jasnou inspirací ve větší 508, a to v designu přídě i zádě. Nemá ale tak doširoka roztažená zadní světla a méně v nich plýtvá místem.
V kabině jako první zaujme i-Cockpit, tedy digitální přístrojový štít. Na jeho umístění si už svět zvykl, ale 208 přináší novinku – kombinuje tradiční displej s průhledovým, na který jsou informace promítány podobně jako na head-up displej.
Vytváří to prostorový efekt a vypadá to velmi zajímavě – a taky mě překvapuje, že něco takového dostal jako první městský hatchback.
Sedím za volantem a mám všude kolem sebe více místa než v modelu 508. Materiály působí kvalitně, všechno drží pevně. Se slušným pohodlím se vejdu i „za sebe“ s výškou 184 cm, ale týlem hlavy se dotýkám stropnice.
Renault Clio je na první pohled elegantnějším vozem. Kliky zadních dveří zůstaly skryty (ale auto jako „třídvířko“ pořád nevypadá) a neznalí je budou chvilku hledat. Pak se uvelebí na zadní sedačky a zjistí, že na hlavu je oproti 208 znatelně více místa, ale na kolena je naopak prostoru méně.
Sedám si za volant a vítá mě známý interiér, ovšem v trošku modernějším hávu. „Placka“ k ovládání rádia vpravo dole pod volantem doznala drobných změn, které ovšem budou kontroverzní – např. tlačítka na změnu hlasitosti jsou opravdu tlačítka, nikoliv „klapky“, za které člověk zatáhl prstem, a použití už není tak příjemné.
Dominantou interiéru je ovšem jednoznačně ohromný displej, trčící ze středové konzole na výšku. Trochu sice připomíná prostý tablet v držáku, ale zakomponovaný je hezky a spolu se zbytkem středové konzole tvoří úhledný celek. Velkým plusem oproti peugeotu je, že ovládání klimatizace tu zůstalo na vlastním panelu pod displejem.
Renault působí na první dojem oproti peugeotu méně kvalitně smontovaný, ale jedním dechem je třeba dodat, že auta vystavená na autosalonu jsou s největší pravděpodobností předprodukční kusy. Jakmile naběhne sériová výroba, kvalita – skutečná i vnímaná – se může změnit.
Které z těchto aut bude lepší volbou? Odpověď na tuhle otázku bude do značné míry subjektivní. A jelikož velkou část dojmů z auta pro mě tvoří to, jak jezdí, odpovím raději až po svezení.