Článek
Peugeot 207 jsme poprvé představili na začátku tohoto měsíce na několika špionážních fotografiích. [celá zpráva] A jak jsme slíbili, jen co to Peugeot dovolil, přinášíme i technické informace a reálné firemní snímky.
Design věrný stylu značky
Tak především - to co jste viděli třetího ledna na špionážních fotografiích, byla realita. Vůz se skutečně stal mnohem ostřejším, sportovnějším a mohutnějším. Už to není domácí mazlíček, ale pořádný "lvíček - puberťák". Přední maska ve stylu Peugeotu 407 s dvojicí kruhových světlometů do mlhy je přepásána černým nárazníkovým pásem, jenž není uprostřed přerušen jako u modelu 307. Přední kapota pak nepatrně přesahuje do mřížky, takže připomíná "čumák" F1. Po stranách jsou protáhlé světlomety, jejichž špičky zasahují až nad vrchol výkrojů blatníků.
Právě blatníky jsou efektně zvýrazněny symbolickým přehybem. Směrem dozadu následuje tradiční část, nejvíce připomínající současný model 206. Až na nová zrcátka a prosklenou střechu se tato část do zadních kol neliší. Vzadu je ovšem situace opět trochu jiná. Zadní svítilny jsou větší a také se více vytahují do boků. Jejich design je celočervený a při zhasnutých žárovkách není narušen žádnou jinou barevnou linií.
Dlouhé jako Grande
Rozměry vozu mohou směle konkurovat i největším rivalům. Ty budeme hledat mezi nováčky - vezmeme Renault Clio III a Fiat Grande Punto. Do délky je to "plichta" mezi Italem a "dvěstěsedmičkou" - 4030 mm (Renault jen 3986 mm). V šířce vyhrává dnes představovaný vůz se 1720 mm. Renault je o 13 mm užší, Fiat dokonce o 33 mm. Ve výšce vede Renault (1493 mm) před Fiatem (1490 mm) a Peugeotem (1472 mm). Zde vidíme, že se designéři nesnažili fušovat do kategorie kompaktních MPV, jak je tomu u mnohých dalších automobilek.
Srovnání zavazadelníků vyznívá pro Renault. Jeho 288 l smetlo 275 l Fiatu Grande Punto a také ještě o pět litrů menší nákladový prostor Peugeotu 207. Aby vznikla zcela rovná ložná plocha (až 923 l), je třeba vyklopit sedák a složit opěradlo zadních sedadel.
V interiéru méně změn
Interiér má tvary vymodelovány ve stylu 206. Byla by škoda nechat zapomenout něco tak úspěšného. Tvar přístrojovky je tedy jednoduchý a účelný. Žádné velké novinky se zde neobjevují. V přístrojích poznáváme části již vyráběných modelů. Výdechy ventilace po stranách jsou silně zkoseny, ve středu zase spojeny do jednoho celku s kapličkou informačního systému. Ten bude moci mít i moderní command centrum, známé třeba z Peugeotu 407. Ovládá se malým joystickem umístěným taktéž ve výklenku.
Zajímavý a trochu kontroverzní shledáváme i středový tunel. Je sice pěkně jednoduchý a úzký, čímž neomezí řidičovo koleno, ale design ovládání ventilace (klimatizace) a autorádia by už asi změnu potřeboval. Mnohem líbivější než v šedivém plastu se zdá přístrojová deska s vícebarevným obložením. Ta ale bude až od vyšších výbav.
Místa na sedadlech má podle fotografií 207 více než dost. Vzadu by se měli směstnat tři cestující, kteří mají k dispozici samonavíjecí pásy a opěrky hlavy, které v zasunutém stavu nebrání výhledu vzad.
Jistější podvozek, silnější motory
Technika ve voze patří k tradičním v koncernu PSA. Podvozek s nezávislým zavěšením všech kol bude pevnější a jistější. Současná rozvláčnost v zatáčkách, neřku-li při vyhýbacím manévru, by měla vzít za své a jízdní vlastnosti mají kopírovat jistější Peugeot 1007. Upraveno by mělo být také řízení a převodovka. V nabídce nechybí jak automat, tak i sekvenční robotizovaná SensoDrive. Na skutečné jízdní zážitky si však ještě budeme muset chvíli počkat.
Motory (viz tabulka) budou pod kapotou zpočátku tři: zážehová čtrnáctistovka s výkonem 65 kW, šestnáctistovka (80 kW) a stejně objemný a výkonný turbodiesel (80 kW) s filtrem pevných částic. V nabídce bude i nejslabší agregát s objemem 1,4 l a osmi ventily (53 kW), později přibude 1.6 16V (85 kW) a ten samý motor s přeplňováním (105 kW). K dalším turbodieselům patří známá čtrnáctistovka s 50 kW a 1.6 HDi s 66 kW. Vyškrtlá políčka v tabulce znamenají, že tyto informace zatím nejsou k dispozici.
Peugeot 207 bude na evropský trh uveden na jaře tohoto roku, v České republice pak během léta 2006. Ceny a výbavy zatím nejsou známy.
Technická data | ||||
Typ | 1.4 8V | 1.4 16V | 1.6 16V | 1.6 16V* |
Objem motoru | 1360 ccm | 1360 ccm | 1588 ccm | 1598 ccm |
Výkon | 54 kW | 65 kW | 80 kW | 85 kW |
Točivý moment (N.m při ot./min) | 118/3300 | 133/3250 | 147/4000 | 160/4250 |
Max. rychlost | 170 km/h | 180 km/h | 194 km/h | - |
Komb. spotřeba na 100 km | 6,3 l | 6,4 l | 7,0 l | - |
Rozvor | 2540 mm | 2540 mm | 2540 mm | 2540 mm |
Objem zavazadelníku | 270/973 l | 270/973 l | 270/973 l | 270/973 l |
D/Š/V | všechny 4030/1720/1472 mm | |||
hmotnost | 1156 kg | 1157 kg | 1231 kg | - |
* přijde později |
Technická data | ||||
Typ | 1.6 16V Turbo* | 1.4 HDi | 1.6 HDi 16V | 1.6 HDi 16V FAP |
Objem motoru | 1598 ccm | 1398 ccm | 1560 ccm | 1560 ccm |
Výkon | 110 kW | 50 kW | 66 kW | 80 kW |
Točivý moment (N.m při ot./min) | 240/1400 | 160/1750 | 215/1750 | 240/1750 |
Max. rychlost | - | - | - | 193 km/h |
Komb. spotřeba na 100 km | - | 4,5 l | 4,5 l | 4,8 l |
Rozvor | 2540 mm | 2540 mm | 2540 mm | 2540 mm |
Objem zavazadelníku | 270/973 l | 270/973 l | 270/973 l | 270/973 l |
D/Š/V | všechny 4030/1720/1472 mm | |||
hmotnost | - | 1263 kg | - | - |
* přijde později |
Srovnání třech soupeřů s šestnáctiventilovým motorem 1.4 16V | |||
. | Peugeot 207 1.4 16V | Fiat Grande Punto 1.4 16V | Renault Clio III 1.4 16V |
Objem motoru | 1360 ccm | 1368 ccm | 1390 ccm |
Výkon | 65 kW | 70 kW | 72 kW |
Točivý moment (N.m při ot./min) | 133/3250 | 127/4500 | 127/4250 |
Max. rychlost | 180 km/h | 180 km/h | 183 km/h |
Komb. spotřeba | 6,4 l | 5,9 l | 6,6 l |
Rozvor | 2540 mm | 2510 mm | 2575 mm |
Objem zavazadelníku | 270 l | 275 l | 288 l |
D/Š/V (mm) | 4030/1720/1472 | 4030/1687/1490 | 3986/1707/1493 |