Článek
Ačkoli námi již představený Peugeot 207 [celý článek] jistě přitáhne dostatečně pohledů, přesto nemůžeme očekávat, že by závodní verze RCup nepoutala pozornost. Tento vůz má totiž velmi efektní vzhled a přitom je připraven po všech stránkách na nasazení do seriálu motoristických soutěží Super 2000 Rally.
Vše pro rally
Tvar karoserie se přizpůsobil závodním úpravám - blatníky byly vytaženy daleko z obrysu, aby se pod ně vešly rozměrná magnesiová kola 235/40 R18. Podvozek je snížen a světlá výška nyní činí 10 cm. Úpravou prošel také přední a zadní nárazník, pod kterým vykukuje čtveřice výfuků.
Interiér má RCup předělán do soutěžní podoby. Rozměrný rám chrání posádku, středový tunel obložený karbonem nese základní páčkové vypínače, šestistupňovou převodovku obsluhuje ohromná řadicí páka sekvenčního řazení a za ní vykukuje podobná páka ruční brzdy.
Dvoulitrový motor se dvěma vačkami a čtyřmi ventily na válec má výkon 280 koní (205 kW) při 8500 ot./min.
Hybridní kabriolet
Kabriolet s pevnou skládací střechou Peugeot 307 HDi s filtrem pevných částic získal podporu v elektromotoru. Výkon spalovacího agregátu 80 kW je doplňován při nutnosti velkého výkonu elektromotorem s 22 kW (krátkodobě až 31 kW) a 110 N.m (180 N.m). Ten pracuje samostatně jen při malých rychlostech, při rozjíždění a když řidič zvolí čistě elektrický pohon tlačítkem na přístrojové desce. Výhodou hybridního pohonu jsou nízké emise a spotřeba, která se podle výrobce pohybuje na hranici 4,1 l na 100 km, což je o 30 % méně, než u stejného vznětového agregátu bez podpory elektromotoru.