Hlavní obsah

Peugeot 1007 uveden na český trh

Novinky, Andrej Poliak
PRAHA

Taneční show uvedla na český trh novinku francouzské automobilky Peugeot 1007. Jedinečné řešení otevírání dvojice bočních dveří, variabilní vnitřní prostor, jeho snadné přizpůsobení a design, mají být hlavními zbraněmi novinky. Tanečnice a tanečníci v klubu Abaton v pražských Holešovicích názorně předvedli jednotlivé možnosti jak vůz využít.

Článek

Tisícsedmičku jsme vám představili podrobněji již při světové novinářské prezentaci ve Valencii. Nyní se zaměříme s čím přichází konkrétně pro náš trh. Základní verze Urban s motorem 1,4 l s výkonem 54 kW při 5400 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 118 Nm při 3300 ot./min. přijde na 379 tisíc korun. Peugeot 1007 v tomto provedení nabízí airbag řidiče a spolujezdce a boční airbagy. Za 12 tisíc je možné bezpečnostní výbavu doplnit o kolenní aribag řidiče a hlavové aribagy. Všechny bezpečnostní pásy jsou tříbodové samonavíjecí s předpínači, ve předu jsou pak doplněny i o omezovač přítlaku. Za manuální klimatizaci je nutné si připlatit 32 tisíc korun.

Peugeot 1007 je dodáván ve dvou standardních barvách Žlutá Tacoma a Červená Aden. Na výběr je však dalších devět metalických odstínů. Variabilní interiér může být díky systému Caméléo pokaždé jiný. Systém lehce odnímatelných dílů interiéru na palubní desce, ve výplních dveří či potahy sedaček, dokáží vzhled vnitřku vozu podstatně změnit. Komplikovanější je jen výměna potahů sedaček, ale s trochou cviku se i tato činnost může stát každotýdenním rituálem.

Vedle benzínové čtrnáctistovky jsou na výběr i další pohonné jednotky. Jedná se o šestnáctistovku s výkonem 80 kW a diesel 1,4 HDI s výkonem rovných 50 kW. Dle přání motoristy může agregát pracovat s pětistupňovým manuálem či s robotizovanou převodovkou 2-Tronic. Ta umožňuje bez přítomnosti spojkového pedálu řadit rychlostní stupně dvojím způsobem. Jednak zcela automaticky, a za druhé pomocí páček pod volantem či řadící pákou. V takovém případě se vyšší rychlostní stupně řadí od sebe naopak menší k sobě. Zvolený rychlostní stupeň je zobrazen na centrálním displeji.

"Peugeot 1007 nemá na trhu přímou konkurenci," informovala Novinky mluvčí Peugeot ČR Lucie Kučerová. Obecně by však vedle francouzské chlouby mohly podle Kučerové stát jednoprostorové minivany jakou jsou Mercedes-Benz třída A, Opel Meriva, Renault Modus či Mini Cooper. Do konce letošního roku by chtěl Peugeot ČR až 200 vozů. "Pro rok 2006 až 300 vozů," dodala Kučerová.

Související témata:

Související články

Nejmenší minivan - Nový Peugeot 1007

S kompaktním minivanem s označením Peugeot 1007 představitelé francouzské automobilky seznámili ve čtvrtek v Paříži novináře. Svou světovou výstavní premiéru...

První svezení: Peugeot 1007 - praktický microvan

Toto auto drží přinejmenším jeden primát. Je prvním microvanem na světě s elektricky ovládanými bočními posuvnými dveřmi. Řeč je o Peugeotu 1007. Co vás možná...

Výběr článků

Načítám