Článek
Jistě nejzajímavější inovací je pětilitrový motor V8 "Cammer", který je odvozen z osmiválce s objemem 4.6 litru V-8. Tuto změnu provází také větší zdvih ventilů, poměr 11:1, kované písty a kompresní poměr 11:1.
Vše doplňuje manuální převodovka Ford Racing TTC T-56, která je speciálně dimenzována na vysoký točivý moment nového Mustangu, jehož motor V8 dává neuvěřitelných 542 Nm.
Koncept GT-R doznal řadu úprav v oblasti aerodynamiky a snížení celkové hmotnosti. Přesto má 85% dílů z původního civilního Mustanga. I přes drobné změny nese kapota klasické rysy amerických "korábů silnic", když vzadu přibylo přítlačné křídlo z uhlíkového kompozitu.
Před zadními koly jsou netypicky vyvedeny bohatě chromované koncovky výfuků. Nezbytnou samozřejmostí je vyztužená bezpečnostní schránka kabiny.
Celý interiér je ryze sportovní, zahrnující většinu důležitých informací na samotném volantu, jako je otáčkoměr, zvolený rychlostní stupeň, telemetrie a výstražné systémy. Pouze tlakoměr oleje a teplota chladící kapaliny zůstaly klasicky na přístrojové desce.
I když je ve voze zatím jen jedno sedadlo pro řidiče, jeho spolujezdec nepřijde zkrátka, protože na jeho místě jsou již připraveny úchyty pro sedadlo druhé.