Článek
Ranger se hezky zakulatil, ale pod líbivou karoserií pracuje osvědčená terénní technika s žebřinovým rámem. Chování na silnici tedy očekáváme průměrné, v terénu by ale Ranger, měl předvádět skvělé výkony (světlá výška je až 232 mm). Ranger je mimochodem první pick-up, který získal pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP.
Délka rangeru je 5274 mm, respektive 5359 mm (podle délky ložné plochy). Auto má užitečnou hmotnost skvělých 1300 kilogramů. Korba má v uspořádání kabiny pro dva cestující délku 2317 mm, šířka činí 1560 mm. V nabídce jsou celkem tři verze - Single Cab (pro dva cestující), Super Cab (pro pět) a Double Cab (pro pět, ale vzadu je více místa pro nohy).
Nový Ranger bude mít v nabídce trojici motorů. Jde jednak o řadový čtyřválec 2,2 l TDCi s nejvyšším výkonem 110 kW (150 koní) a točivým momentem 375 Nm. Druhým dieselovým motorem bude řadový pětiválec 3,2 l TDCi s nejvyšším výkonem 147 kW (200 koní) a točivým momentem 470 Nm. Na některých trzích bude Ranger nabízen rovněž se zážehovým motorem o zdvihovém objemu 2,5 l, v Česku se tento agregát nebude nabízet.
Ceny na českém trhu začínají na částce 485 500 korun za verzi Single Cab a základním 2,2litrovým turbodieselem. Jde však spíše o marketingově zajímavou verzi, která českému Fordu umožní dát do ceníku formulku "cena od...", protože jde o verzi s pohonem pouze zadní nápravy. Ta samá verze s pohonem 4x4 přijde na 527 500 korun.