Článek
Nikdo si asi nedělal plané naděje, že by indická auta Renault Kwid, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio a Hyundai Eon měla třeba pět hvězdiček za ochranu cestujících a dětí. Ale určitě nikdo neočekával, že ani jeden vůz z osmi (Renault Kwid byl testován ve třech výbavových stupních) nedosáhne ani na jedinou hvězdičku v ochraně posádky a maximem hvězdiček v ochraně dětí budou dvě.
Hodně sledovaný byl Renault Kwid, automobil nedávno představený a uvedený na indický trh, o němž se směle spekuluje, že se postaví na kola i v Evropě. Vždyť nedávno jej zachytili v Německu na německých značkách v testovací kamufláži. [celá zpráva]
Vůz byl testován ve třech verzích. Ta nejhorší, bez airbagů a výztuhy, dopadla tragicky (titulní video). Zlomil se prakticky v půlce A-sloupku a volant se výrazně posunul do středu auta. Ani lépe vybavené vozy nedopadly slavně, včetně toho s airbagem. Ale nezlomily se.
Velmi podobně na tom ovšem jsou i ostatní vozy. Třeba se podívejte na video Hyundaie Eon. Tam uvidíte, co to znamená mechanický zádržný systém. Volant se povysune o dobrý půlmetr dopředu a nenechá tělo řidiče výrazně posunout vpřed. Prostě ho zatlačí zpátky do sedačky.
Tímto testem chtěli u GlobalNCAP upozornit na to, jak rozdílné jsou požadavky na vozy v různých zemích. Renault sice hned po testu oznámil, že jeho Kwid je určen pouze pro indický trh a tam vyhovuje s přehledem, přesto přistoupí k úpravám, aby bezpečnost zvýšil.