Článek
G550 4x4^2 je neskutečně silné a neskutečně ohromné auto. A navíc je to terénní klasika, která vychází ještě ze staré generace třídy G. Brabus ale tradičně má za to, že nic není dostatečně silné a dostatečně ohromné, aby se to nedalo ještě zesílit nebo zvětšit.
A tak Brabus Adventure 4x4^2 je ještě vylepšenou verzí. Samozřejmě že vylepšený je i motor. Je to vidlicový osmiválec od AMG biturbo s objemem 4,0 l, tady ovšem s výkonem 404 kW (550 koní) a točivým momentem 800 N.m. Zrychlení z klidu na stovku za 6,7 sekundy nažene strach i pořádně otrlým řidičům.
Ale auto dostalo hlavně výbavu do terénu. Takže má dva šnorchly (už někdo viděl tuhle součástku vyvedenou z uhlíkového kompozitu?), přední rám s navijákem, terénní pneumatiky, střešní nosič či na něm přidělanou sadu světel jak vpřed (celý diodový pás), tak i dva reflektory vzad. Moc pěkný prvek je sklápěcí stupátko.
Uvnitř je prý superluxusní kůže na sedadlech i přístrojovce nebo speciální panel na ovládání podvozku od řidiče, protože auto má nové stavitelné tlumiče. Určitě je vám jasné, že tohle auto není levné. Už se sice vyrábí nová generace, ale kdo chce, tomu Brabus sežene původní model a přestaví ho. Cena pouhých 540 242 eur, což je necelých 14 miliónů korun.
Smutná zpráva na závěr. Možná jste nezachytili informaci, že na konci dubna zemřel Bodo Buschmann, zakladatel firmy Brabus. Byl to člověk, který dokázal auta opravdu vylepšit.