Článek
Když se řekne 426 Hemi, fanoušek amerických aut má jasno - osmiválec Chrysler ze 60. let, který vznikl pro závody NASCAR, jehož objem je 426 kubických palců, tedy 6 981 ccm, a má hemisférické hlavy válců. Říkalo se mu „elephant”, tedy „slon”, protože byl silný, velký a těžký.
Mopar - divize Chrysleru a dnes koncernu FCA, která se od roku 1937 zabývá příslušenstvím a náhradními díly - nyní představila jeho duchovního nástupce. Také má objem 426 kubických palců a hemisférické hlavy válců, jenže dostal kompresor. A s ním i poupravené jméno - Hellephant, tedy volným překladem Pekelný slon.
Jak stojí i výše, z necelých sedmi litrů objemu dává 1 013 koní a 1 288 N.m. Jaké bude zrychlení na 100 km/h, však záleží jen na vás - Mopar tenhle motor prodává samostatně, bez zbytku auta, aby ho lidé mohli použít do vlastních vozů.
Dostanou k němu veškerou potřebnou elektroniku a také plynový pedál, aby byla zástavba co nejsnazší. Má to ale drobný háček - motor není schválený pro veřejné silnice, takže je v USA použitelný jen na okruzích. Nebo v autě, které nemá standardní registraci a je starší než z roku 1976.
Super Charger Concept oslavuje půlstoletí nejslavnějšího Chargeru
Motor se však přesto do auta dostal, a to do Dodge Super Charger Concept, který se na SEMA Show, probíhající od 30. října do 2. listopadu v Las Vegas, představuje jako oslava padesáti let od uvedení nejslavnější druhé generace modelu Charger.
Ten se proslavil zejména ve filmu Bullitt, kdy ujížděl San Franciskem Stevu McQueenovi v zeleném Fordu Mustang. Tato honička patří k nejslavnějším všech dob.
Kromě Hellephantu pod kapotou má Super Charger Concept podstatně nižší podvozek a nová kola - vpředu o průměru 20 palců, vzadu 21. Pod nimi se skví větší brzdy a kolem nich si nejde nevšimnout nástavců blatníků. Ty ale mají i praktický účel - dovolily zkrátit přední převis a o 5 cm prodloužit rozvor auta.
Uvnitř je moderní volant a hlavice řadicí páky, které se sem moc nehodí, a sedadla z Viperu se čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Zadní lavice byla nahrazena ochranným rámem.
Super Charger Concept se prodávat téměř jistě nebude. Byť to tisková zpráva explicitně neříká, je velmi pravděpodobné, že vznikl v jediném kuse pro SEMA Show a pak zamíří do muzea či depozitáře automobilky Dodge.