Hlavní obsah

Pekelný slon má osm válců a tisíc koní. Na silnici však nesmí

Hellephant - tak se jmenuje osmiválec Mopar představený na přehlídce tuningu SEMA Show, jehož výkon je 1 013 koní a 1 288 N.m. Rovnou ho zastavěli do starého Dodge Charger k výročí jeho nejslavnější generace.

Foto: FCA 5x

426 Hemi V8 Hellephant

Článek

Když se řekne 426 Hemi, fanoušek amerických aut má jasno - osmiválec Chrysler ze 60. let, který vznikl pro závody NASCAR, jehož objem je 426 kubických palců, tedy 6 981 ccm, a má hemisférické hlavy válců. Říkalo se mu „elephant”, tedy „slon”, protože byl silný, velký a těžký.

Mopar - divize Chrysleru a dnes koncernu FCA, která se od roku 1937 zabývá příslušenstvím a náhradními díly - nyní představila jeho duchovního nástupce. Také má objem 426 kubických palců a hemisférické hlavy válců, jenže dostal kompresor. A s ním i poupravené jméno - Hellephant, tedy volným překladem Pekelný slon.

Foto: FCA

426 Hemi V8 Hellephant

Jak stojí i výše, z necelých sedmi litrů objemu dává 1 013 koní a 1 288 N.m. Jaké bude zrychlení na 100 km/h, však záleží jen na vás - Mopar tenhle motor prodává samostatně, bez zbytku auta, aby ho lidé mohli použít do vlastních vozů.

Dostanou k němu veškerou potřebnou elektroniku a také plynový pedál, aby byla zástavba co nejsnazší. Má to ale drobný háček - motor není schválený pro veřejné silnice, takže je v USA použitelný jen na okruzích. Nebo v autě, které nemá standardní registraci a je starší než z roku 1976.

Super Charger Concept oslavuje půlstoletí nejslavnějšího Chargeru

Motor se však přesto do auta dostal, a to do Dodge Super Charger Concept, který se na SEMA Show, probíhající od 30. října do 2. listopadu v Las Vegas, představuje jako oslava padesáti let od uvedení nejslavnější druhé generace modelu Charger.

Ten se proslavil zejména ve filmu Bullitt, kdy ujížděl San Franciskem Stevu McQueenovi v zeleném Fordu Mustang. Tato honička patří k nejslavnějším všech dob.

Foto: FCA 5x

Dodge Super Charger Concept

Kromě Hellephantu pod kapotou má Super Charger Concept podstatně nižší podvozek a nová kola - vpředu o průměru 20 palců, vzadu 21. Pod nimi se skví větší brzdy a kolem nich si nejde nevšimnout nástavců blatníků. Ty ale mají i praktický účel - dovolily zkrátit přední převis a o 5 cm prodloužit rozvor auta.

Uvnitř je moderní volant a hlavice řadicí páky, které se sem moc nehodí, a sedadla z Viperu se čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Zadní lavice byla nahrazena ochranným rámem.

Foto: FCA

Dodge Super Charger Concept

Super Charger Concept se prodávat téměř jistě nebude. Byť to tisková zpráva explicitně neříká, je velmi pravděpodobné, že vznikl v jediném kuse pro SEMA Show a pak zamíří do muzea či depozitáře automobilky Dodge.

Foto: FCA

Dodge Super Charger Concept

Výběr článků

Načítám