Článek
Nad devátou generací passatu visely otazníky. Šéf koncernu Herbert Diess v této souvislosti ještě před nedávnem zmiňoval rostoucí popularitu příbuzného a stylovějšího arteonu a také chystané větší elektromobily rodiny ID.
„Nejsem si jistý, jestli potřebujeme tři modely v jednom segmentu. Musíme pečlivě zvážit, co s passatem,” řekl Diess pro Autocar ještě před rokem.
Ovšem nový passat, zdá se, dostal zelenou. Za tři roky se má představit nový model nahrazující současnou generaci, která je v nabídce od roku 2015. Podle Autocaru má nadále sdílet techniku se superbem. S vlajkovou lodí Škody se zřejmě rovněž počítá, ovšem stále není jasné, kde se oba vozy budou vyrábět.
Omlazený Volkswagen Arteon má české ceny, včetně nového placatého kombi
Nejspíš to nebude v německém Emdenu, který je domovem současného passatu. Tamní závod se přestaví na výrobu čistě elektrických aut. Ve hře teoreticky zůstávají Kvasiny, kde sjíždí z pásů nynější superb. Zde by se oba modely mohly ve výrobě potkat, ovšem překážkou v tomto případě může být kapacita.
Novinka se má opět nabízet ve dvou karosářských verzích, ovšem konec má být s čistě americkým passatem. Volkswagen si nově zřejmě vystačí s jedním modelem pro Evropany i Američany. Sedan prodávaný se stejným jménem v severní Americe aktuálně stojí na starších základech PQ46, nová generace má základy nalézt v modulární platformě MQB, stejně jako aktuálně evropský passat.
Volkswagen ID.4 doprovodí Škodu Enyaq, výroba před zářijovou premiérou odstartovala
Passatgenerace B9 má stále cílit především na praktičnost. „S Arteonem v portfoliu máme otevřené dveře k tomu, aby byl passat ještě více orientovaný na prostor, než je tomu aktuálně,” cituje britský magazín svůj zdroj. Motorová nabídka má zahrnovat mildhybridy, plug-in hybridy a čistě elektrické verze.