Článek
Prodej nových osobních aut v Česku se přitom za sedm měsíců letošního roku kvůli pandemii snížil o 23,6 procenta na 114 799 vozů. Za celý rok odhadují prodejci pokles o 20 až 25 procent.
Tuzemské zastoupení však své obchodní partnery často podporuje. Jedná se například o odložené splátky na auta a další produkty, jak nedávno potvrdil Novinkám odcházející ředitel českého zastoupení Škody Auto Luboš Vlček.
Rozhodování o přípravě a pak samotné vybudování nového autocentra se ale podle automobilového experta EY Petra Knapa děje v řádu let, takže se nyní otevírají prodejny, které byly naplánovány dávno před začátkem pandemie.
Toulavý pes vítal zákazníky, autosalon z něj udělal obchodního zástupce
„U některých značek pak zvyšování počtu prodejních a servisních míst souvisí i s omezenými kapacitami servisů a musí reagovat na předchozí prodejně velmi úspěšné roky. Do budoucna lze očekávat konsolidaci vlastnictví showroomů a zvyšování objemu výkonů a efektivity jejich fungování,” dodal.
Nejrozsáhlejší dealerská síť, kterou má domácí Škoda Auto, funguje podle mluvčího Škody Auto ČR Pavla Jíny beze změn. „I přes nepříznivé dopady pandemie koronaviru je síť našich autorizovaných partnerů stabilní. V současné době je zákazníkům k dispozici 179 autorizovaných prodejních míst a 226 servisních partnerů.”
Škoda ukazuje enyaq na nákresech, novinka už nic neskrývá
Japonská prémiová značka Lexus otevřela v červenci nový showroom v Průhonicích u Prahy. Čtvrté tuzemské centrum značky na ploše 340 m2 patří k nejmodernějším v Evropě. Je součástí čestlického areálu Toyota Tsusho. Mateřská Toyota na jaře také otevřela prostřednictvím partnera Autobond nové prodejní místo v Šumperku.
„Chceme, aby se u nás zákazník nejen cítil dobře, ale aby i odjížděl s pocitem, že byla splněna všechna jeho přání, včetně těch nevyřčených. Letošní prodeje Lexusu dokazují, že značku navzdory koronavirové krizi objevuje stále více lidí,” uvedl jednatel Lexus Tsusho Průhonice Pavel Vávra.
Společnost Auto Palace minulý týden otevřela zcela nové pražské prodejní a servisní centrum značky Volvo na ploše 2200 m2 v pražských Vysočanech za 160 milionů korun.
„Právě nyní přichází vhodný čas dále rozšiřovat naše teritoria působení v České republice s cílem být jedničkou na tomto trhu v poskytování služeb v oblasti mobility,” uvedl generální ředitel Auto Palace Radek Donner.
Na konci června pak otevřela společnost Louwman Motor v Příbrami 45. dealerské místo značky Hyundai. Je jediným prodejním místem Hyundai v příbramském regionu a mimo prodeje nabízí také komplexní servisní služby.
V blízké době se navíc dočká plnohodnotné standardizace pro prodej a servis elektromobilů. Příprava nového prodejního místa byla rekordně rychlá. Přestože standardní doba je zhruba půl roku, v Příbrami bylo hotovo za tři měsíce.
Kia se v první polovině roku rovněž zaměřila na modernizaci své prodejní sítě. Na jaře otevřela tři modernizované autosalony v novém globálním designovém konceptu Red Cube a zvýšila jejich celkový počet v Česku na 11.
Celkem do modernizace dvou prodejen v Praze a jedné v Olomouci jejich provozovatelé investovali přes 30 milionů korun.