Článek
„Budeme potřebovat postavit přibližně další čtyři továrny,“ řekl Watanabe. Neupřesnil, kde by mohly stát, kolik do nich firma investuje, ani časový rámec. Naznačil, že je otevřený společným podnikům na výrobu baterií pro elektromobily. Jako možného partnera přitom zmínil automobilku Mazda Motor.
„Mizí trend, kdy veškeré investice nesli výrobci baterií,“ uvedl Watanabe. Dodal, že kapacita 200 GWh je minimem nutným k tomu, aby se Panasonic Energy stal významným hráčem.
Spojené státy uzavřely s Japonskem v březnu dohodu, která je klíčová pro přístup japonských výrobců k daňovým úlevám na elektrická vozidla ve Spojených státech. Watanabeho konstatování by mohlo podle Reuters podpořit očekávání větších investic japonských společností v USA.
Podnik už má závod v americkém státě Nevada, druhý staví v Kansasu. Ten by měl po uvedení do provozu zvýšit roční kapacitu divize na 80 GWh. Firma v květnu informovala, že plánuje do roku 2030 postavit nejméně dvě nové továrny na výrobu baterií pro elektromobily v Severní Americe. Vyrábět budou bateriové články typu 4680, které šéf Tesly Elon Musk označuje za klíčové pro výrobu levnějších a atraktivnějších elektromobilů. Jako možná lokalita se uvádí Oklahoma.