Článek
Japonská společnost hodlá investovat 400 miliard jenů do „růstových oblastí”, včetně bateriových článků pro elektromobily, a dalších 200 miliard jenů do „technologických pilířů”, jako je vodíková energie. Ve stejném období, tedy do konce fiskálního roku 2024, chce firma dosáhnout provozního zisku 1,5 bilionu jenů.
Podnik s více než stoletou historií, který byl dříve na špici světového prodeje spotřební elektroniky, hledá nové cesty růstu. Předchozí šéf společnosti Kazuhiro Cuga se téměř devět let zbavoval problémových segmentů, například plazmových televizorů.
Koncern Volkswagen by měl postavit továrnu na baterie v Česku, přeje si šéf Škody
Loni v dubnu převzal vedení podniku Juki Kusumi. Ten zeštíhlenou a již neztrátovou společnost loni transformoval na holding a díky této struktuře bude moci snáze rozhodovat o investicích do dlouhodobého růstu, napsala agentura Bloomberg.
Loni v červnu uvedl, že hodlá dva roky věnovat zvyšování specializace zbývajících divizí. Počítal se zvýšením efektivity, a tím pádem i hotovosti pro nové aktivity, včetně fúzí a akvizic. Jednou z těchto oblastí jsou dodávky baterií do elektromobilů.
Jak dlouho vydrží baterie vytápět elektromobil v koloně
V březnu japonská média informovala, že Panasonic hledá ve Spojených státech pozemek pro velkou továrnu na výrobu nového typu baterií pro elektromobily Tesla. Továrna v hodnotě několika miliard dolarů by podle Bloombergu mohla zahájit provoz již v roce 2024.