Článek
Stejně jako řada jiných výrobců supersportů, i Pagani umí svým extra movitým klientům postavit na zákazku téměř cokoliv. Důkazem budiž čerstvě představená óda na design 60. let minulého století ve formě modelu Huayra s prodlouženou zádí, nazvanou Codalunga.
Vznikla na speciální přání jednoho ze zákazníků u divize Grandi Complicazioni, která se stará o takto speciální požadavky. Práce trvaly několik let; jen globální homologace zabrala dva roky.
„Udělali jsme codalungu delší a hladší, jako by byla uhlazena a vytvořena větrem, který navrhl linky ještě elegantnější, než má kupé. Nechali jsme se inspirovat 'dlouhými ocasy' 60. let, které závodily v Le Mans, které měly velmi čisté linie,“ komentuje design své novinky Horacio Pagani, zakladatel automobilky.
Ferrari testuje prototyp s dvanáctiválcem vpředu, možnou náhradu za 812 Superfast
Codalunga je delší o 36 cm oproti svému základu, kterým je kupé-verze huayry. Pod kapotou se nezměnilo téměř nic. Zůstává tu přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu 851 koní a točivém momentu 1100 Nm.
Dostal ovšem nový prodloužený titanový výfuk s keramickým potahem, který je odkazem na stejné potahy závodních aut minulosti. Výfukový systém váží jen 4,4 kg a obecně je doménou auta lehkost, takže celek váží pouhých 1280 kg.
I po stránce barev a materiálů se designéři snažili vůz přiblížit 60. letům minulého století. Vnější laky jsou výhradně matné nebo polomatné, aby lépe vynikly jednoduché linky vozu.
Čtete správně, „laky“ - codalunga není unikátní stavba. Vznikne pět kusů v ceně 7 milionů eur (173,2 milionu korun) za jeden. Pokud jste ovšem začali horečně hledat šekovou knížku, musíme vás zklamat - všechny už jsou prodané.