Hlavní obsah

Pagani oslavuje italskou akrobatickou letku, speciální edici nechybí ani pitotova trubice

Novinky, Milan Lažanský

Podobně jako předchozí model od Pagani, i aktuální Huayra vzdává poctu letce Frecce Tricolori. Edice Tricolore vznikne v pouhých třech kusech.

Foto: Pagani

Pagani Huayra Tricolore

Článek

Zatímco předchůdce v podobě modelu Zonda Tricolore oslavila v roce 2010 padesáté výročí založení akrobatické letky Frecce Tricolori, nová Huayra tak činí o deset let později, na oslavu šedesátin.

Opět je k mání jen ve třech kusech, čemuž odpovídá cena 5,5 milionu eur bez daně, tedy 144 milionů korun za jeden.

Speciální edice má novou karoserii z modře zbarvených uhlíkových vláken, která je inspirována proudovým letounem Frecce Tricolori, Aermacchi MB-339A P.A.N. Se zaměřením na aerodynamiku má Huayra Tricolore výraznější přední nárazník se zcela novým aerodynamickým profilem pro maximální přítlak, který spolupracuje s dalšími prvky tak, aby maximalizovaly účinnost mezichladiče.

Nové Pagani má název Imola. Výkony i cena jsou omračující

AutoMoto

Na přídi nechybí ani pitotova trubice, která v letadlech slouží k měření různých veličin včetně rychlosti proudění vzduchu, což činí i u tohoto auta. Speciální jsou rovněž kola v designu turbíny.

Posílená technika činí z tohoto modelu vůbec nejsilnější vůz ze stáje. Dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o objemu šesti litrů od AMG produkuje 618 kW, 840 koní. Točivý moment činí 1 100 Nm. Motor pracuje v páru se sedmistupňovou sekvenční převodovkou. To všechno slouží k pohonu auto o hmotnosti pouhých 1 270 kilogramů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám