Hlavní obsah

Pagani odhalilo ještě extrémnější huayru. Model R Evo má větší přítlak i bez střechy

Ryze okruhové Pagani Huayra R Evo je delší, silnější a má větší přítlak než předchůdce. Jeho dvanáctiválec dává 900 koní.

Článek

Před necelými třemi lety odhalené Pagani Huayra R má nástupce. Dostal jméno Huayra R Evo a je dalším vývojovým stupněm tohoto okruhového speciálu - silnější, delší a s větším přítlakem.

Od něj můžeme rovnou začít. Evo dostalo dva odnímatelné střešní panely, které z něj dělají de facto targu. Navzdory obecně zažitým pravidlům, že otevřený interiér za jízdy zhoršuje aerodynamické vlastnosti vozu, má evo lepší přítlak právě se sundanými panely, a to na přední i zadní nápravě - dohromady o pět procent.

Celkový přítlak se oproti předchozímu provedení zvýšil o 45 procent a aerodynamická efektivita o 21 procent se stejným odporem vzduchu. Nestojí za tím odnímatelné střešní panely, nýbrž prodloužení přídě i zádě o několik centimetrů a přepracování křídla, které nově dostalo středovou stabilizační ploutev. Automobilka uvádí, že rozložení hmotnosti i přítlaku zůstává v poměru 45:55 v celém spektru rychlosti jízdy.

O to, aby bylo rychlosti dost, se stará šestilitrový atmosférický dvanáctiválec. Ten dává 662 kW (900 k) v 8750 otáčkách a 770 N.m v rozmezí od 5800 do 8200 otáček; jeho maximum ale leží ještě o tisícovku výš. Přenos na zadní kola obstarává šestistupňová sekvenční převodovka bez synchronizačních kroužků, vyvinutá ve spolupráci s firmou HWA AG výhradně pro okruhová pagani. Oba tyto díly jsou pevnou součástí šasi vozu, nejsou uloženy v silentblocích, jak je běžné u normálních aut.

Lichoběžníkové zavěšení kol má ramena z kovaného hliníku a elektronicky nastavitelné tlumiče, pneumatiky jsou slicky Pirelli P Zero o šířce 280 mm vpředu a 345 mm vzadu. Brzdy mají samozřejmě karbon-keramické kotouče a speciálně vyvinuté destičky.

Interiér má dvě sedačky potažené ohnivzdorným materiálem a vybavené šestibodovými bezpečnostními pásy. A konečně hmotnost - bez náplní váží Huayra R Evo 1060 kg. S náplněmi a řidičem se tedy bezpečně dostane pod tunu a půl. Co automobilka neoznámila, je cena a počet kusů, které plánuje vyrobit.

Nové Pagani Imola Roadster je otevřená limitka s výkonem 850 koní

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám