Článek
Když se při slavnostním představení nové řady 7 od BMW objevil na centrální konzoli mezi řidičem a spolujezdcem zdobený otočný knoflík s názvem iDrive, řada novinářů byla překvapena, protože se zdálo, že už jej německá automobilka nechce používat.
Opak je ale pravdou. Automobilka chce praktickou pomůcku na pohodlné ovládání infotainmentu nabízet i nadále, a to především ve svých velkých modelech, kde by mohl řidič mít někdy potíže dosáhnout na dotykový displej.
BMW představuje novou řadu 7, uvnitř připomíná kino

„Musíme myslet na architekturu vozu a ergonomii. Pokud není obrazovka dostatečně blízko, nemá smysl ovladač odstraňovat,“ uvedl v rozhovoru pro Auto Express jeden z členů vedení BMW Stefan Frick.
Zejména s příchodem řady 2 Active Tourer již s novým infotainmentem osmé generace se zdálo, že BMW na fyzický ovladač zanevřelo. Jedná se totiž o první moderní BMW bez takového ovladače.
BMW se umírajícího segmentu nevzdává, představuje řadu 2 Active Tourer druhé generace

Němci tak jdou proti proudu dalších výrobců, kteří naopak přecházejí na výlučně dotykové ovládání. Pro řadu řidičů je ovšem tradiční varianta příjemnější, což si v BMW uvědomují. „Stále zůstáváme u ovladače iDrivem zvláště pak u řady 7. Máme dvacetiletou historii, takže je to i otázka tradice,“ doplnil Frick.