Hlavní obsah

Otec Hellcatu povede Alfu Romeo a Maserati. Mají následovat Dodge na výsluní

Challenger a Charger byla normální velká auta. Pak přišel Tim Kuniskis a pomocí kompresorové V8 Hellcat udělal z Dodge opět lákavou značku. Nyní má totéž udělat pro Alfu Romeo a Maserati. Musíme se soustředit na globální růst, říká šéf koncernu FCA Marchionne.

Foto: Alfa Romeo

Giulia a Stelvio (na snímku) přinesly ohromné zvýšení prodejů, ale Marchionne chtěl od Alfy Romeo víc.

Článek

Tim Kuniskis, od roku 2015 šéf značek Dodge, Chrysler, SRT a Fiat v divizi FCA North America, byl hybnou silou projektu Hellcat. Také stál za zvýšením výkonu tohoto osmiválce pro Challenger SRT Demon.

Na postu šéfa značek Alfa Romeo a Maserati Kuniskis vystřídá Reida Biglanda. Ten FCA neopouští, zachová si místo šéfa koncernu pro Kanadu. Kuniskis bude místo něj pomáhat postavit na nohy zmíněné italské značky.

Za svého působení u Dodge a SRT vzal dva existující modely, Challenger a Charger, a vdechnul jim nový život. Použil k tomu kompresorový osmiválec, který byl a dosud je z konkurence nejsilnější. Dodge se stal opět zajímavou značkou a zejména na Hellcaty se stojí fronty.

Foto: Alfa Romeo

Alfa Giulia QV

U Alfy a Maserati bude mít za úkol udělat totéž. Alfa Romeo nabízí dvě velmi zajímavá auta, Giulii a Stelvio, a vkládala do nich velké naděje. Ty se ovšem nedaří zcela naplnit – byť prodeje za rok 2017 oproti předchozímu roku narostly o 64,5 %, šéf koncernu Sergio Marchionne čekal zlepšení ještě podstatně větší.

Maserati je na tom hůř – má teoreticky lákavý model Levante, ale pro nízký zájem o něj muselo přes Vánoce pozastavit výrobu, aby trochu vyprázdnilo přeplněné sklady. [celá zpráva]

Po vypuštění Alf Giulia a Stelvio a také Maserati Levante na trh „se musíme soustředit na komerční elementy, které budou pohánět globální růst těchto značek”, uvedl Sergio Marchionne k přestupu Tima Kuniskise. Přejme mu úspěch, Alfa ani Maserati si nezaslouží následovat Lancii na hranu propasti.

Výběr článků

Načítám