Článek
Lexus v Tokiu odhalil produkční verzi LBX Morizo RR, jen pár měsíců po představení konceptu. Výkonná verze tohoto malého crossoveru stojí na technice modelu GR Yaris.
Turbodmychadlem přeplňovaná šestnáctistovka má výkon 300 koní. Stejně jako nejnovější verze GR Yarisu nabízí výběr mezi šestistupňovou manuální převodovkou a osmistupňovou automatickou převodovkou.
Výkon je směrován na všechna čtyři kola prostřednictvím elektronicky řízeného stálého pohonu všech kol. Podle Lexusu zabere zrychlení 0-100 km/h jen 5,2 sekundy.
Lexus LBX dostal techniku z GR Yarisu, s konceptem Morizo RR už jezdí šéf značky
Vizuálně si varianta Morizo RR zachovává prvky svého konceptu z ledna, s výjimkou decentnějšího tmavého chromu, který nahradil kdysi ostrý žlutý pruh mřížky chladiče. Přepracované jsou nárazníky.
Blatníky a prahové lišty v barvě karoserie dále podtrhují agresivní postoj, zatímco proměnu dokončuje nová sada 19palcových kovaných kol. Úpravy nejsou jen pro parádu, zlepšují totiž chlazení a aerodynamiku.
Uvnitř nechybí sportovních sedadla, hliníkové pedály a prvky z Alcantary s červeným kontrastním prošíváním, které dodávají atmosféru motorsportu.
Ostřejší jízdní dynamika a méně hluku
Stejně jako u GR Yaris se i LBX Morizo RR vyznačuje rozsáhlými úpravami na architektuře TNGA-B. Velkých změn doznal podvozek a brzdový systém, přispívající k ostřejší jízdní dynamice. Současně byla provedena vylepšení specifická pro Lexus s cílem snížit hluk a vibrace, čímž se LBX Morizo RR odlišuje od jeho protějšků od Toyoty.
Lexus v Japonsku zatím odstartoval prodej stovky limitovaných kusů skrze loterii. Očekává se i prodej v Evropě, jelikož je model LBX cílen právě na evropské zákazníky. Nicméně nic ještě není potvrzeno.