Článek
Po modernizaci civilního Seatu Ateca přišel čas i na ostrou verzi, která se prodává pod samostatnou značkou Cupra. Od civilní verze se už odlišuje o něco víc - všimněte si naznačených křídel v dolní části předního nárazníku.
SUV z Kvasin má po faceliftu. Seat omladil Atecu zvenčí i uvnitř
Horní konec přídě je stejný - jsou tu nová světla, šestiúhelníková maska s logem ve tvaru stylizovaného písmene X a výraznější otvory po stranách nárazníku. V těch vidíme mlhovky, které dosud Cupra Ateca neměla.
Dále jsou nová kola a vzadu vidíme jako jedinou změnu koncovky výfuku značky Akrapovič. Výfukový systém věhlasné značky však není standardem, je na seznamu příplatků.
Stejně jako dvě tlačítka na volantu navíc. To levé s logem Cupra slouží k výběru jízdních režimů, stejně jako ovladač na středovém tunelu, ovšem jeho dlouhým stiskem se dostanete rovnou k nejostřejšímu módu „Cupra”. To pravé je prostě startovací tlačítko, umístěné na volant po vzoru značky Ferrari.
Další novinkou v interiéru je upravený digitální přístrojový štít, který nabízí velký otáčkoměr uprostřed a trvalé zobrazení teploty oleje po vzoru aut značky Škoda.
Centrální displej také dostal nový systém, převzatý z nového Leonu, a vidíme-li na fotkách správně, k mání bude tmavomodré kožené čalounění s prošíváním v barvě mosazi - stejné, jako mají detaily vevnitř i zvenčí auta. Modrá barva kůže není obvyklá, rozhodně ne u aut této cenové kategorie.
Pod kapotou zůstává vše při starém, dvoulitrový benzínový čtyřválec nabízí 300 koní a 400 N.m a spolupracuje se sedmistupňovým DSG a pohonem všech kol. Podle tiskové zprávy je Cupra Ateca o 0,3 s rychleji na stovce; zvládne to za 4,9 sekundy. Maximální rychlost zůstává na 247 km/h.
Informace ohledně ceny a startu prodejů tisková zpráva neobsahuje, výslovně ale uvádí, že výroba zůstává ve východočeských Kvasinách, jako u dosavadní Cupry Ateca.