Hlavní obsah

Ostrý Renault 5 Turbo se vrací, ale turbo mu chybí

Renault odhalil druhou, výrazně peprnější verzi elektrické pětky. Má nabídnout 373 kW na zadních kolech díky dvěma elektromotorům. Žádný spalovací motor, a tedy ani turbodmychadlo, jako původní model nenabídne.

Foto: Renault

Renault 5 Turbo 3E

Článek

Renault překvapil svět modelem R5 Turbo 3E, moderní inkarnací kultovních divokých hatchbacků z osmdesátých a nultých let. A následně se postaral o ještě větší šok, když světu sdělil, že se dívá na auto, které se bude vyrábět.

Designéři vzali již známou elektrickou pětku a přidali jí charakteristické široké blatníky spolu s obřími koly. Žlutou karoserii doplňuje černá střecha a bílé části vespod. LED světlomety připomínají původní Renault 5 více než u již prodávaného elektromobilu, zadní světla z nového vozu zůstávají beze změny.

„Je pouze pro odváž­né,“ říká Luca de Meo, šéf skupiny Renault, a dodává, že to „bude zábava“. Technicky je totiž zcela unikátní. Je postaven na lehké karbonové platformě s dvěma elektrickými motory umístěnými v zadních kolech. Díky výkonu 373 kW má zvládat zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 sekundy.

Foto: Profimedia.cz

Původní Renault 5 Turbo

Vůz na obrázcích vychází z konceptu představeného před dvěma lety. Ten měl tři režimy pro driftování a manuální ruční brzdu; obojí se může dostat i do sériové výroby.

Elektromotory v kolech, respektive jeden pro každé zadní kolo, zase znamenají, že není třeba diferenciálu, aby byly dosaženy kýžené vlastnosti ve smyku i mimo něj.

„Přinášíme to nejlepší ze svých dovedností a zkušeností,“ dodává de Meo s tím, že na vývoji vozu se podílejí špičkoví odborníci značky.

Neprozradil však nic o tom, kdy by vůz měl být na trhu, ani za jakou cenu. Britský magazín Autocar nicméně spekuluje o roce 2026 a ceně v přepočtu přes 3 miliony korun.

Test Renaultu Symbioz: Hybridní parťák do rodiny

Testy
Související témata:

Výběr článků

Načítám