Článek
Prototypy prvního velkosériově vyráběného vysokovýkonného elektromobilu divize N průběžně absolvují provozní zkoušky na polygonu ve švédském Arjeplogu.
Ten vzhledem ke své poloze nedaleko severního polárního kruhu nabízí všechno, co výrobce automobilů pro komplexní zimní testy potřebuje, například zledovatělé povrchy s nízkým součinitelem adheze a mrazivé počasí s teplotami klesajícími hluboko pod nulu, často až k minus 30 °C.
„Průkopníkem naší elektrické transformace byl závodní Veloster N ETCR a u prototypu RN22e jsme se snažili přenést techniku z motorsportu na silnice. Nyní nastal čas nabídnout veškeré tyto přísliby našim zákazníkům. Jsem přesvědčen o tom, že Ioniq 5 N bude schopen těmto slibům dostát. Dokázali jsme, že Ioniq 5 N umí poskytovat potěšení z jízdy dokonce i v nejnáročnějších podmínkách Arjeplogu,“ říká technický poradce Albert Biermann.
Hyundai zatím tají výkon novinky. Samozřejmě použije globální modulární platformu pro elektromobily E-GMP jako u standardního modelu, ovšem vůz dostane pohon všech kol díky dvěma elektromotorům a speciální technická řešení.
Spolehne se i na systém zvaný N Drift Optimizer, který dokáže řidiči poskytnout jízdní režim pro driftování. Za tím účelem optimalizuje rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní kola, velikost točivého momentu, tuhost odpružení, ovládací síly na volantu a činnost elektronického samosvorného diferenciálu e-LSD.
Hyundai chystá premiéru ostrého elektromobilu na červenec, pravděpodobně ještě letos by se tak měl dostat na vybrané trhy.