Článek
Poslední dosud vyráběný řadový pětiválec pohání tři modely značky Audi a jednu cupru - a ještě neřekl své poslední slovo, aniž by jeho vývojáři přistoupili k elektrifikaci. S odkazem na šéfa divize Audi Sport Sebastiana Gramse to píše britský web Autocar.
„Máme perfektní pětiválec, který je na trhu unikátní,“ cituje web Gramse. Podle něj u tohoto motoru, který v RS 3, TT RS a RS Q3 dává 400 koní z objemu 2,5 litru a u Cupry Formentor VZ5 je o deset koní slabší, stále existuje prostor pro vylepšování, aniž by bylo nutné sáhnout k hybridnímu ústrojí.
Automobilka nedávno pozastavila příjem objednávek na RS 3 kvůli obrovskému zájmu zákazníků. „Jsme nadšení, že zákazníci na tohle auto letí a, řekněme, nejsme s ním hotoví. (…) Budeme ho vylepšovat,“ říká manažer.
Audi RS 3 dostalo verzi Performance, zvládá třísetkilometrovou rychlost
„Pořád je kam se posouvat. (…) Uvidíte, že své produkty ještě přiostříme,“ pokračuje Grams. Motor už existuje v pětisetkoňovém provedení v nizozemském supersportu Donkervoort D8 GTO F22.
Zatím není jasné, zda by i Audi cílilo na takový výkon, ovšem posílením nad 420 koní by se z RS 3 stal nejsilnější ostrý hatchback na trhu. Tento titul aktuálně drží Mercedes-AMG A 45. Naopak ostřejší verze kupé TT už tolik pravděpodobná není, neboť výroba tohoto modelu v letošním roce končí.
Audi vyrábí řadové pětiválce nepřetržitě od roku 1976 a například v rallye s nimi v 80. letech minulého století sklízelo nemalé úspěchy. Automobilka již dříve oznámila, že v roce 2026 chce představit své poslední auto se spalovacím pohonem a od roku 2033 plánuje prodávat výhradně elektromobily.