Článek
„Bez Type R není Honda,“ řekl britskému webu Autocar šéfinženýr projektu Type R Hideki Kakinuma. Tím jasně odpověděl na otázku, co se bude dít, až čím dál přísnější emisní předpisy neumožní automobilce Honda postavit ostrý civic se spalovacím motorem.
Připustil, že ve světě snahy o uhlíkovou neutralitu a emisních předpisů je „velmi obtížné v takových mantinelech přemýšlet o sportovním modelu“, ale tyto překážky jsou podle něj jen „nové výzvy, jak přinést našim zákazníkům radost z řízení“.
Podobnou cestou se vydal také Volkswagen, který verze GTI a R svých aut nehodlá opustit. Ohlásil však, že verze R budou do roku 2030 plně elektrické. Honda na elektrifikaci nespoléhá.
„Uhlíková neutralita nemusí být zaměřena na pohonné ústrojí. Může být možnost jí dosáhnout, i když řídíte auto se spalovacím motorem,“ řekl Kakinuma. Možnost, že bude ještě nějaký další civic Type R bez elektrifikace, podle něj není nulová. Je nízká, to ano, ale není to vyloučené.
„Type R ale není jen o pohonu. Je to určitá filozofie, princip radosti z řízení, a to má spoustu aspektů. Pokud takové nadšení lze zajistit s nějakým pohonným ústrojím, které je uhlíkově neutrální nebo do jisté míry elektrifikované - anebo to je nějaká úplně jiná technologie -, také by si to dokázalo ospravedlnit označení Type R,“ dodal.