Hlavní obsah

Ostré BMW M3 CS poprvé přijíždí v praktičtější karoserii Touring

3:24
3:24

Poslechněte si tento článek

Výkonné BMW M3 CS se poprvé dočkalo také praktičtější karoserie kombi, tradičně označované Touring. Zběsilý rodinný vůz ukrývá pod kapotou 550 koní. Odpovídá tomu i cena, která začíná kousek pod hranicí 4 milionů.

Foto: BMW

BMW M3 CS Touring

Článek

Automobilka BMW představila na okruhu Mount Panorama v australském Bathurstu nový výkonný model, jenž navazuje na úspěch sportovního rodinného kombíku BMW M3 Competition Touring. Model M3 CS Touring, který značka nabízí poprvé v historii, přitom slibuje ještě extrémnější zážitky.

Pod kapotou BMW M3 CS Touring je 3,0litrový řadový šestiválec, jenž používá celou řadu komponent ze světa motorsportu, a navíc je přeplňován turbodmychadly se zvýšeným plnícím tlakem na 2,1 baru. Výsledkem je nejvyšší výkon 405 kW (550 k) a 620 Nm točivého momentu, čímž M3 CS překonává model M3 Competition o 15 kW (20 k).

Motor je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou M Steptronic a výkon posílá na systém pohonu všech kol M xDrive s aktivním zadním diferenciálem. Řidič má přitom k dispozici nejen tři nastavení převodovky, ale také nastavení pohonu všech kol, včetně možnosti pohonu pouze zadních kol a deaktivace stabilizačního systému DSC.

Zběsilé kombi z Mnichova. BMW představuje vůbec první M3 Touring

AutoMoto

Motor má speciálně navržené a zesílené uložení a slibuje okamžité reakce na sešlápnutí akcelerátoru. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne za 3,5 sekundy, na 200 km/h se dostane za 11,7 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 300 km/h.

Výfukový systém s titanovým zadním tlumičem a aktivními klapkami navíc slibuje emotivní zvukový projev.

Ačkoliv jsou kombíky považovány spíše za rodinné vozy, podvozek BMW M3 CS Touring s elektronicky řízenými tlumiči byl naladěn tak, aby dostával i požadavkům ostré jízdy na okruhu, čemuž odpovídá i naladění elektroniky. Vůz má také sportovní řízení M Servotronic a speciálně naladěný brzdový systém.

Kromě výkonného motoru ale BMW M3 CS Touring nabízí i upravenou karoserii, která dostala řadu komponent z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) pro snížení hmotnosti a optimalizaci aerodynamiky i chlazení. Kabina nabídne M karbonová skořepinová sedadla a nechybí ani řada výztuh, které zvyšují tuhost karoserie.

Navzdory extrémnímu výkonu ale vůz nabízí i praktičnost. Zavazadlový prostor má standardní objem 500 litrů, volitelně lze však zvětšit až na 1500 litrů. Unikátní kombinace výkonu, schopností a praktičnosti však není levná. Automobilka už spustila příjem objednávek, přičemž cena začíná od 3 971 500 Kč.

Modernizované BMW iX má vyšší výkon a ujede až 700 km na nabití

AutoMoto

Manhart vyladil BMW M240i, výkonem teď zastíní i M2

Tuning

Výběr článků

Načítám