Článek
Volkswagen již v loňském roce poodhalil předprodukční koncept ID.3 GTX, svého prvního ostrého hatchbacku na elektřinu. Nyní je jasné, že produkční verze dorazí v příštím roce.
Mluvčí produktové řady Volkswagenu Martin Hube při uvedení nového SUV ID.5 v Rakousku poznamenal, že příjezd ID.3 GTX je v plánu s faceliftem ID.3 uprostřed životního cyklu. „Projekt samozřejmě postupuje,“ řekl.
To znamená, že ID.3 GTX nebude uvedeno na trh letos – faceliftovaný ID.3 se očekává nejdříve v roce 2023.
Místo GTI je tu GTX, první ostrý Volkswagen na elektřinu

Značka GTX německé automobilky označuje její plně elektrická výkonná vozidla a ID.3 GTX má být třetím modelem v řadě, hned po ID.4 GTX a ID.5 GTX, které jsou již v prodeji.
Přípravy ID.3 GTX potvrdil i šéf značky Ralf Brandstatter, který v rozhovoru pro Auto Express na loňském mnichovském autosalonu řekl: „Rozhodnutí je učiněno. Máme ID.4 GTX a ID.3 GTX dorazí.“
Elektrický hot-hatch od Volkswagenu má zelenou. Vznikne produkční ID.X

Brandstatter také nastínil, že nový „hot hatch“ nebude tak výkonný jako koncept ID.X, který používal sadu dvou elektromotorů o výkonu 329 k, napájenou 77kWh baterií. Je tedy pravděpodobnější, že ID.3 GTX bude používat stejný dvoumotorový pohon jako ID.4 GTX s výkonem 299 koní.
„Koncept ID.X měl ukázat, co je možné,“ řekl Brandstatter. „Na začátku jsme měli platformu MEB, s GTX jsme přidali pohon všech kol. Přidáme výkonný motor na zadní nápravu, abychom autu dali větší akceleraci, větší rychlost," vysvětlil.