Článek
„Ferrari s hybridním pohonným ústrojím a osmiválcem přijde v roce 2019. Testovací prototypy už jezdí,” potvrdil magazínu AutoExpress Sergio Marchionne, hlava koncernu FCA. Bude to první hybrid značky Ferrari s osmi válci.
Jistě, hybridní Ferrari není novinka - špičkový hypersport pojmenovaný LaFerrari byl prvním hybridem značky se silniční homologací už před pěti lety. Jenže v případě LaFerrari měla elektřina jediný účel - přidat vozu výkon.
U osmiválcového hybridu to bude trochu jinak. Podle Marchionneho „musí být spíš tradičním hybridem, musí plnit jinou roli” než hybrid v útrobách LaFerrari. To může znamenat snad jen jedno - musí fungovat tak, aby v normovaném testu spotřeby vykazoval nízká čísla.
Ferrari po stránce emisí nyní spadá do kategorie s mírnějšími pravidly, protože vyrobí méně než 10 tisíc aut ročně. Pokud ale tuto hranici překročí, stanou se podle Marchionneho emise problém.
Hybrid by ho mohl pomoci vyřešit. V jakém autě se však objeví, zatím není známo, automobilka si tuto informaci nechává pro sebe. Spekuluje se, že to bude zatím nepojmenované SUV, které se má také představit v roce 2019.
Ani stran výkonu nebyl Sergio Marchionne sdílný. Na otázku, zda nebude hybrid znamenat ztrátu charakteru, odpověděl poněkud kacířsky: „Už jste řídili hybrid Ferrari? Až to zkusíte, jsem si jist, že se vám po dvanáctiválci stýskat nebude.”