Hlavní obsah

Osmiválcové hybridní Ferrari přijde příští rok. Už ho testujeme, říká Marchionne

„Až hybrid Ferrari zkusíte, jsem si jist, že se vám po V12 stýskat nebude,” uvedl Sergio Marchionne na adresu hybridu, který Ferrari aktuálně vyvíjí. Neřekl však, pro jaký model, ani jaký má být jeho výkon.

Foto: Ferrari

Nejen turbodmychadla, i hybrid má brzy pomáhat Ferrari k nižší normované spotřebě. (Ilustrační foto - V8 ve Ferrari 488 Pista)

Článek

„Ferrari s hybridním pohonným ústrojím a osmiválcem přijde v roce 2019. Testovací prototypy už jezdí,” potvrdil magazínu AutoExpress Sergio Marchionne, hlava koncernu FCA. Bude to první hybrid značky Ferrari s osmi válci.

Jistě, hybridní Ferrari není novinka - špičkový hypersport pojmenovaný LaFerrari byl prvním hybridem značky se silniční homologací už před pěti lety. Jenže v případě LaFerrari měla elektřina jediný účel - přidat vozu výkon.

U osmiválcového hybridu to bude trochu jinak. Podle Marchionneho „musí být spíš tradičním hybridem, musí plnit jinou roli” než hybrid v útrobách LaFerrari. To může znamenat snad jen jedno - musí fungovat tak, aby v normovaném testu spotřeby vykazoval nízká čísla.

Foto: Kleber Silva

Ferrari 812 SuperSuv

Ferrari po stránce emisí nyní spadá do kategorie s mírnějšími pravidly, protože vyrobí méně než 10 tisíc aut ročně. Pokud ale tuto hranici překročí, stanou se podle Marchionneho emise problém.

Hybrid by ho mohl pomoci vyřešit. V jakém autě se však objeví, zatím není známo, automobilka si tuto informaci nechává pro sebe. Spekuluje se, že to bude zatím nepojmenované SUV, které se má také představit v roce 2019.

Ani stran výkonu nebyl Sergio Marchionne sdílný. Na otázku, zda nebude hybrid znamenat ztrátu charakteru, odpověděl poněkud kacířsky: „Už jste řídili hybrid Ferrari? Až to zkusíte, jsem si jist, že se vám po dvanáctiválci stýskat nebude.”

Výběr článků

Načítám