Článek
Model 319 se vyráběl v letech 1935 až 1937 a byl to velmi úspěšný vůz. Pohání ho řadový šestiválec o výkonu 55 koní, takže s váhou 820 kilogramů se nejednalo o žádné ořezávátko.
„Tento vůz vyhrával v předválečném období celou řadu závodů do vrchu a řadu závodů na okruzích. Je známý hlavně svými sportovními výkony,“ říká Miloš Vránek starší, majitel vozu a zároveň zakladatel společnosti Renocar, která vůz před zhruba 10 lety zrenovovala.
Řízení není žádná legrace
Stylový roadster, za nímž se dnes neotočí jen málokdo, rozhodně není muzejním kouskem, ale podívá se i do běžného provozu. Letos například dojel až na setkání vozů BMW v Eisenachu, kde se dříve nacházela továrna této značky.
Řízení takového vozu není žádná legrace a vyžaduje to určitou zručnost. Už nastartování by veterány nepolíbenému řidiči dělalo problém, nemluvě třeba o zařazení rychlosti.
„K řízení potřebujete svaly, protože to nemá posilovač. Zkuste si otočit volantem nasucho, s tím vůbec nezatočíte. A i když to jede, tak to vyžaduje pořádnou sílu. Ovládání je výrazně jiné než u moderních poválečných automobilů,“ dodává Miloš Vránek.