Článek
Novou, osmou generaci ikonického Golfu, o kterém ve Wolfsburgu říkají, že se jedná o nejprogresivnější verzi tohoto auta v celé jeho historii, mohou zákazníci mít ve čtyřech výbavových variantách, a to Golf, Life, Style či R-Line.
Volitelné prvky pak v první fázi prodeje doplňují čtyři motory. Dva benzínové se zdvihovým objemem 1,5 litru a výkony 130 a 150 koní. Verze TDI pak dorazily se zdvihovým objemem 2,0 litru a výkony 115 a 150 koní. Motory TSI budou k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou a u nejsilnějšího naftového agregátu je v nabídce i sedmistupňový automat DSG.
Nový Volkswagen Golf prošel nárazovými zkouškami

Od února 2020 pak na ceníku přibude třeba i základní zážehový motor 1,0 TSI s výkonem 110 koňských sil. Novinkou u Golfu budou i motory e-TSi s mild hybridní funkcí či plug-in hybrid o výkonu 150 koní. Tyto motorizace hodlá Volkswagen zařadit do prodeje během roku 2020.

Volkswagen Golf VIII. generace nabídne čtyři stupně výbavy.
Výbava, cena
Co se výbav samotných týká, ta základní je nazvaná prostě Golf. S nejslabším motorem tvoří startovací verzi auta, která přijde na 479 900 korun. Nečekejte ovšem žádnou pastoušku na kolech. I základní Golf má kůží obšitý multifunkční volat, digitální panel přístrojů, informační a zábavní systém s dotykovou obrazovkou, rozhraní pro připojení a zrcadlení telefonu, přední i zadní LED světlomety nebo řadu asistentů jako hlídání mrtvého úhlu či jízdy v pruzích. Nechybí ani přední vyhřívaná sedadla.
Nový Volkswagen Golf osmé generace přijíždí s pěti hybridními verzemi

Jako druhou variantu nabízí Volkswagen výbavu Life. Oproti levnější verzi disponuje třeba šestnáctipalcovými koly z lehkých slitin, třízónovou klimatizací, adaptivním tempomatem, dekoračním osvětlením interiéru a exteriéru nebo bezdrátovou nabíječkou telefonu. Se senzory na parkování nebo ozdobnými prvky v interiéru stojí verze Life s motorem 1,5 litrů TSI 548 900 korun a se slabším 1,0 TSI pak 524 tisíc.

Interiér Volkswagenu Golf VIII. generace
Pro ty nejnáročnější pak existují dvě varianty. Elegantnějším provedením je verze Style, která se slabším benzínovým motorem 1,5 litru vyjde zákazníky na 614 900 korun a nabídne sedmnáctipalcová kola „Beltmont“, LED PLUS světlomety, příplatkové čalounění sedaček a jejich nastavování ergoActive, bezdrátové zrcadlení telefonu App-Connect Wireless, navigaci Discover Pro, řadu dalších asistentů jako PreCrash, jenž umí auto nouzově zastavit, nebo ozdobné obložení interiéru.
Král hot hatchů v přestrojení. Tohle je chystaný Golf GTI

Nejsportovnější duch v sobě chová výbava R-Line s koly Valencia, speciálními nárazníky, vnitřní a vnější výbavou R-Line, sportovními sedadly, sportovním podvozkem, černým čalouněním stropu a vnitřní výbavou jako u verze Style. Nejatraktivnější R-Line bude také nejdražší a jeho cena s 1,5 litrovým benzínovým motorem bude začínat na hranici 650 900 korun. Předprodej této verze bude spuštěn v posledním týdnu letošního února.

Nové světlomety IQ.LIGHT LED Matrix.
V nabídce příplatkové výbavy nejvyšších verzí pak nechybí třeba střešní panoramatické okno, audiosystém Harman/Kardon, přijímač digitálního vysílání DAB+ a světlomety IQ.LIGHT LED Matrix.