Článek
S květinou odcházela z dobřenické Cabrio Gallery každá žena, která doprovodila svého partnera obdivovat sbírku automobilů Pavla Kaliny.

Pro ženu květinu, pro muže zážitek z kolekce aut a formulí.
S tradicí MDŽ spojuje Kalina open day již počtvrté. Kromě volného vstupu si na své přišli zejména fajnšmekři. Pro ně promluvili automobiloví odborníci o závodních prototypech do kopců, formulových vozech a evropských autosalonech, které se chystají pro letošní rok.
„Chtěli jsme využít krásného počasí a provětrat motorky. Zaujala nás určitě ta sbírka porsche, to se v Čechách moc nevidí, ta potěší každého veteránistu,“ řekl Jiří Švejda z Ledče nad Sázavou.
Přijel poprvé. Dlouho s kamarádem postával u kolekce felicií.
„Sám doma mám jednu felicii z roku 1959, tak jsem si to porovnával. Přišel jsem na to, že mi pár věcí chybí a zase mám co shánět,“ dodal Švejda.

Pavel Kalina mezi svými oblíbenými kousky „Jiříkem“ a „Lojzíkem“.
Vínový „Jiřík“ pojmenovaný po kamarádovi, je vlastním jménem Škoda Popular z roku 1938. Tento dvoumístný roadster disponuje nouzovým sedadlem pro třetí osobu. Karoserie má úžasný tvar a je málokdy dochovaná.
„Loni mi volal kamarád, že mu při závodech praskl motor. Řekl: ,Ty jsi ho chtěl, je tvůj.´ Když se z těch závodů nechal vézt, dostal po cestě mnoho nabídek, ale nechal ho mně. Ten kamarád byl Němec. V Česku toto neexistuje,“ říká Kalina.
Nyní se s tímto autem chystá na Tisíc mil československých, tedy stejnou soutěž, kde se auto porouchalo. Soutěž je největší a nejstarší v Česku a mohou se jí účastnit jen vozy vyrobené do roku 1938.
Vedle Jiříka garážuje Lojzík. Vlastním jménem Škoda 1102 Tudor.
„Stěžejní jméno mého nej auta je Modrásek. To musí být kabriolet s modrým nebem nad hlavou, proto Modrásek,“ vysvětlil Kalina.

Série automobilů Porsche
Kolik má přesně aut, neví. Koupí si, co se mu líbí, a co ho nebaví, to prodá. Jak říká, v prodeji není nostalgie ani jiné emoce. „Kupuju si zážitky s tím autem a co jsem si prožil, odkládám. Třeba s mým nejlepším autem jsem vyhrál, co se dalo. Odložil jsem ho, řekl jsem si, je lepší mít horší auto a být normální, než být výjimečnou hvězdou. Zvali mě jako VIP, ale někdy je třeba sejít o dva schody níž,“ řekl Kalina.

MTX-Metalex Formule 1-01 formule Škoda z roku 1978 koupil Kalina ze sbírek Muzea sportovních vozů Lány po jeho likvidaci Antonínem Charouzem.
Budovu cihelny, kde sídlí jeho Cabrio Gallery, koupil od Karly Katschnerové, dcery Karla Loevensteina, který byl generálním ředitelem plzeňské Škodovky. V roce 1925 koupil mladoboleslavskou automobilku Laurin & Klement a dal tím základ dnešní automobilce Škoda Auto.
„Po něm jsem si koupil cihelnu a umístil sem sbírku škodováckých kabrioletů jako naplnění gena loci,“ dodal Kalina. Na provoz nečerpá žádné dotace, cílí na odborníky, fajnšmekry a vážné zájemce.
Další příležitost se do Dobřenic na Královéhradecku opět podívat, budou mít lidé až 20. prosince, tentokrát na akci Vánoční svařáček.
Oprava historického trolejbusu trvala pět let. Nyní může opět na silnice
