Hlavní obsah

Originální Škoda Enyaq dokáže ubytovat čtyři lidi, jen je třeba si ji poskládat

Britské zastoupení Škody připravilo unikátní Enyaq FestEVal –⁠ elektromobil vybavený tak, aby ubytoval čtyři lidi třeba na letním hudebním festivalu. Škoda sama takovéto auto jako celek prodávat nebude, ale sám si ho poskládat může leckdo.

Škoda Enyaq iV 80 FestEValVideo: Škoda

Článek

Nezamíří do sériové výroby, přesto ho ve skutečnosti může mít leckdo. Řeč je o Škodě Enyaq iV 80 FestEVal, kterou připravilo britské zastoupení automobilky Škoda.

Jak je to možné? Jednoduše –⁠ „unikát“ se skládá z běžného enyaqu, střešního stanu a campingové vložky od české firmy Egoé. Všechno z toho si lze běžně koupit, jen prostě zvlášť.

Foto: Škoda

Skořepinové střešní stany patří k těm dražším. Tenhle má navíc větrák na solární pohon.

„S festivalovou sezonou v plném proudu...“ začíná tisková zpráva britského zastoupení Škody, která specialitku představuje. Od toho také vzniklo jméno „FestEVal“, které kombinuje „festival“ a „EV“, tedy „electric vehicle“, mezinárodní zkratkové označení pro elektromobily.

Vůz má nabídnout ubytování čtyřem dospělým –⁠ dva spí ve střešním stanu, dva uvnitř vozu na posteli, která je součástí campingové vložky. Ta je skládací, takže pro jízdu je vůz normálně pětimístný. Pouze pro zavazadla příliš prostoru nezbývá.

Foto: Škoda

Campingová vložka má jeden plynový vařič a umí nabídnout i tekoucí vodu.

Britové neposkytli příliš informací o výbavě Enyaqu FestEValu, ale campingová vložka je principem podobná té, kterou jsme testovali před téměř dvěma lety ve Volkswagenu Transporter. Jen je samozřejmě menší, aby se vešla do kufru enyaqu; zejména placatější.

Test Volkswagenu T6.1 s obytnou vložkou: Dvě auta v jednom

Testy

Odhadujeme-li správně, jde o verzi Egoé Nestboard Combi 600, vyvinutou pro běžné kombíky. Výsuvný modul obsahuje nádrž na čistou vodu s čerpadlem, vařič a řadu úložných prostor. Rozložená postel má dva metry na délku a metr na šířku. Celé to přijde na necelých 54 tisíc korun, říká ceník firmy.

U střešního stanu těžko odhadovat, kdo ho vyrobil, ovšem v tiskové zprávě se píše, že má kromě skořepinové vnější schránky a integrovaného žebříku také ventilátor na solární pohon, takže z těch levných rozhodně nebude.

Foto: Škoda

Součástí výbavy jsou i campingové židličky.

Střešní stany se cenově pohybují od zhruba 30 tisíc i vysoko nad 100 tisíc korun a takovéto skořepinové bývají dražší než ty, které jsou celé látkové. A konečně, Škoda Enyaq iV začíná na ceně 1 124 900 korun. Za větší baterii ve verzi iV 80 je třeba připlatit dalších 130 tisíc korun.

Nezanedbatelná cena takovéhoto vybavení, i kdybyste enyaq už měli, není jedinou nevýhodou modelu FestEValu. Nelze přehlédnout zvýšený odpor vzduchu, daný střešním stanem, což znamená zvýšenou spotřebu paliva. A zatímco v hotelu byste teoreticky mohli svůj vůz přes noc nabíjet, na rozlehlém festivalovém parkovišti to s největší pravděpodobností možné nebude.

Foto: Škoda

Velký a těžký stan na střeše samozřejmě zvyšuje spotřebu jakéhokoliv vozu, na kterém je namontován. Jeho hmotnost je znát i v chování a ovladatelnosti auta.

Na druhou stranu, v kempech by nabíjení teoreticky mohlo být možné. Elektrické přípojky pro velké karavany jsou běžné, jen je u každého kempu zvlášť otázkou, jestli osmi- až desetiampérový odběr nabíjení zvládnou.

Související články

Výběr článků

Načítám