Článek
Fanoušci pořadu The Grand Tour se dnes už jistě těší na devátý a poslední díl druhé řady. Pro ty, kteří jsou ve sledování The Grand Tour pozadu, můžeme přinést jednu ukázku z osmého dílu. Zaplesají při ní jistě zejména fanoušci starých britských sporťáků.
Jeremy Clarkson a Richard Hammond dostali přesné repliky Astonu Martin DB4 GT, resp. Jaguaru XK SS, a vyrazili s nimi na jih Francie. Naoko neplánovaně se přidal James May ve zbrusu nové Hondě Civic Type-R, aby jim ukázal, že moderní auta jsou pohodlnější, rychlejší a prostě lepší.
Roadtrip měl cíl v Barceloně, konkrétně na okruhu Sitges-Terramar. To je ovál – tedy okruh ve skutečnosti vypadá jako křivá fazole, má i jednu mírnou pravotočivou zatáčku, ale zůstaňme u oválu – který byl postaven v roce 1922.
V roce 1923 se na něm jel první závod a o den později byl okruh uzavřen, protože autor nezaplatil za jeho stavbu. Údajně se na něm ještě v 50. letech jezdily nějaké menší závody, ale dnes je opuštěný a na jeho pozemcích funguje drůbežárna.
To znamená, že jeho betonový povrch je v extrémně špatném stavu. Jak se ovšem můžete podívat v ukázce výše, trio na něm zkoušelo rychlost svých aut.
„To byla jedna z nejstrašidelnějších věcí, které jsem kdy v autě dělal,” prohlásil Jeremy Clarkson po své zkoušce rychlosti. A to je Clarkson člověkem, který mimo jiné projel North Yungas Road, bolivijskou „silnici smrti”, a dojel autem na severní pól.