Článek
Vectra OPC se ve Frankfurtu nad Mohanem představí ve dvou karosářských variantách - jako pětidveřový liftback Vectra GTS a prostorné kombi Vectra Caravan. Pod kapotou je celohliníkový benzínový šestiválec s přeplňováním o objemu 2,8 litru disponující výkonem 188 kW. A to především díky systému proměnného časování ventilů a dvouproudovému turbodmychadlu. Maximální točivý moment má hodnotu 355 Nm. S tímto agregátem Vectra zrychlí z nuly na stovku za necelých 7 sekund. Standardně bude vybavena šestistupňovou manuální převodovkou.
Jednou z nevyhnutelných součástí takto výkoných vozů jsou i kvalitní brzdy. Vectra OPC má vpředu i vzadu kotoučové brzdy s průměrem 345 respektive 292 mm.
Základním prvkem druhé generace podvozku IDSPlus je systém adaptivní regulace tlumičů CDC (Continuous Damping Control). "Podobným podvozkem se v současné době může pochlubit pouze několik málo produkčních supersportovních vozů od malosériových výrobců," informoval Novinky PR Manager General Motors Southeast Europe Ltd. Roman Šubert. Systém CDC má za úkol minimalizovat naklánění karosérie v zatáčkách.
Samozřejmostí je sportovněnší výraz oproti "civilnímu provedení". Tvář Vectry OPC je chrakterizována velkými nasávacími otvory pro lepší přívod vzduchu k chladiči a brzdám. Zadním partiím dominují dvě lichoběžníkové koncovky výfuku. Vůz je posazen na osmnáctipalcových kolech. Nezbytným detailem, který charakterizuje řadu OPC, jsou modré třmeny kotoučových brzd. "Dominantním prvkem interiéru jsou sportovní sedadla Recaro, palubní přístroje jsou vyvedené v OPC stylingu, sportovní volant je obšitý kvalitní kůží," dodal Šubert.