Článek
Stellantis ve svých kompaktních modelech postupně nasazuje větší 54kWh baterii s využitelnou kapacitou 51 kWh. V září byl rovnou s touto baterií představen Peugeot e-308 před ekvivalentní Astrou Electric koncem minulého měsíce. Po modernizovaném DS 3 Crossback E-Tense míří větší baterie i do příbuzné elektrické mokky pro modelový rok 2023. Díky větší baterii se dojezd elektrického crossoveru zvýšil z předchozích 338 na 406 kilometrů v cyklu WLTP, což představuje nárůst o 20 procent. Dobití baterie na 80 procent za předpokladu, že používáte 100kW DC stanici, trvá přibližně půl hodiny. Zajímavé je, že spotřeba energie díky dalším úpravám klesla na 15,2 kWh na 100 kilometrů. S tím, jak Peugeot upgraduje baterii modelu e-208, je jen otázkou času, kdy odpovídající elektrická corsa dostane rovněž větší baterii.
Když se vrátíme k modelu Mokka Electric, dostane rovněž výkonnější elektromotor umístěný vpředu s výkonem 115 kilowattů, 156 koní, a točivým momentem 260 newtonmetrů. Elektromotor převzatý z Astry Electric má dostatečnou sílu pro zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 10 sekund a elektronicky omezenou maximální rychlost 150 km/h.
Opel dnes nabízí dvanáct elektrifikovaných modelů, včetně řady lehkých užitkových vozů. Do roku 2024 bude značka nabízet v každé modelové řadě také elektrifikovanou verzi a v horizontu roku 2028 bude Opel v Evropě plně elektrickou značkou.