Článek
Opel elektromobil Rocks-e uvedl na trh v srpnu roku 2021 jako přeznačkovaný Citroën Ami a automobilka v té době o autě mluvila jako o jednom z prvních elektromobilů, které přinášejí skutečnou městskou udržitelnou mobilitu.
Opel pak minulý rok dokonce zašel ještě dál a e-Rocks dostalo i nákladní verzi. A nyní jsme se dokonce dočkali verze terénní.
Studentský koncept Rocks e-Xtreme je ovšem jednorázovým prototypem, který nepůjde do výroby. Automobilka jej vytvořila podle odvážného návrhu studenta designu Lukase Wenzhöfera, který vyhrál soutěž #OpelDesignHack. Plánem mladého designéra bylo převést model e-Rocks do extrému a proměnit ho v terénní, zábavné a uhrančivé vozidlo.
Ve srovnání se standardní verzí se koncept vyznačuje širšími podběhy kol, trubkovým rámem kolem kabiny a pneumatikami, které vyčnívají zpod kabiny. Auto má také nové zavěšení kol, nabízí větší světlou výšku a v neposlední řadě obří zadní křídlo. Zajímavostí je, že spoiler pochází z modelu Vectra GTS V8, závodního cesťáku DTM se čtyřlitrovým motorem V8.
„Schopnost v terénu podporuje pocit svobody dojet do jakéhokoli cíle. A zvýšená sportovnost slibuje extra zábavu z jízdy, která ukazuje, že elektromobilita je víc než jen rozumné řešení,“ vysvětlil designér Wenzhöfer.
Auto mimo jiné dostalo i novou přední masku LED světlomety a logem automobilky Opel. Celý přední panel i blatníky vyrobila 3D tiskárna a designér ještě přidal další LED světla na střechu vozu. O mechanických vylepšeních nemáme jedinou zmínku, a tak lze předpokládat, že auto stále využívá 5,5 kWh baterii s dojezdem 75 kilometrů a elektromotor s výkonem 8 koňských sil.