Článek
Poté, co na český trh vstoupila Toyota Mirai druhé generace jako první vodíkové auto, přičemž Hyundai Nexo se k prodeji chystá, jen co dojde k otevření první veřejné čerpací stanice, se chystá také Opel se svou dodávkou Vivaro-e Hydrogen.
Ještě letos na podzim se podle Opelu začne prodávat vodíková verze elektrické dodávky Vivaro-e.
První jízda elektrickými dodávkami Stellantisu: Příjemná auta za nepříjemnou cenu

Tři nádrže z uhlíkových vláken, které schraňují vodík stlačený na 700 barů, jsou uloženy pod podlahou, tedy tam, kde má elektromobil Vivaro-e trakční baterii. Klíčový prostor pro náklad zůstává nezměněn, objem činí až 6,1 m3, což je stejná kapacita jako u tohoto modelu se vznětovým motorem nebo u elektromobilu.

Opel Vivaro-e Hydrogen
K doplnění vodíku potřebuje dodávka jen tři minuty. Dojezd činí více než 400 kilometrů (dle WLTP). Opel nabídne Vivaro-e Hydrogen v délkách 4,95 a 5,30 metru, užitečná hmotnost dosahuje až 1110 kg.
Toyota začala v Česku prodávat první vodíkové auto

Sada vodíkových palivových článků generuje elektrický výkon 45 kW. V situacích, kdy řidič potřebuje krátkodobě vyšší výkon, připojí se do napájecího okruhu trakčního elektromotoru ještě Li-ion baterie o kapacitě 10,5 kWh, která je uložená pod předními sedadly.
Baterie se dobíjí při rekuperačním brzdění, pokud je to potřeba, lze ji dobíjet i externě, například v dobíjecích stanicích. Což není u vodíkových aut běžné. Samotná 10,5 kWh baterie umožní jízdu v elektrickém režimu na vzdálenost 50 km.